Orta gelmis
C Hicbiri
... Cunku zaman degeri yok artik...Bir zamanlar Graupner kataloglarinin icerisinde (80 ler-90 lar kataloglari ozellikle) bolca gormeye alistigimiz, arkadan piyanolu 4 zamanli makineleri ve keyifli calisan 2 zamanli makineler idiler. Bujilerinden kalan birkac tane kullanilmamis vardir muhtemelen bizim tozlu sandikta...Kalitesinde tartisilacak birsey yok, urunlerin olusumu icin bilgisayar desteginin sinirli oldugu, herhangi bir konunun bilgisayar ciziminden gercek hayata sacma sapn gecmedigi, bana gore guzel donemlerin motorlarindandi. OS'in o donemki rekabet ettigi firmalardan birisi idi. Ama artik ne uretimleri var, ne de yedekleri
Hadi onlari da gectik, bir galon orijinal yakit 1000 lira olmus. Yazik gunah. Litre basina 260 lira ediyor...
Bu gunun kurundan litre basina 8 lira yag masrafi, 20 lira da benzin, 28 liraya pasa pasa 1/10 masrafla ucarim. Buji degisim araligim cok uzun, motor ayarini bir kez yapiyorum vs...
Ama nostalji amacli olacaksa itirazim yok
Rahmetli biraderimden kalan bir tane Supercharged YS120 4 zamanli var elimde bir tane tuned pipeli vs... O zamanlarda ucus yaptigimiz F3A'dan bir tane daha uretip bir ani modeli yapmak istedigim icin tutuyorum elimde. Yoksa benim acimdan coktan bitti nitro devri... Bir sandik motor duruyor oylece... Ancak ve ancak, cok keyif verecek makinelerin nostaljik degerleri olacaklar, digerleri vitrin-raf susu...
En nitro asigi F3A'cilar dahi, CDI benzinli makinelere gectiler en sonunda (YS 200 CDI). Fizibl degil nitro makine kosturmak bu donemde...