Selamlar arkadaşlar,
MSH Protos Max v2 modelimin montaj aşamalarını bu başlıktan paylaşmak istedim. Montaj için konunun uzmanı olmanıza gerek yok, manuali takip etmeniz yeterli...
http://shop.msheli.it/Manual/Manuale%20Protos%20Max%20V2.pdf
** Nerede loctite kullanacağınız, hangi vidanın ölçüsünün ne olduğu, gerekli parçaları hangi poşette bulacağınız, nereleri hangi aşamada sıkacağınız veya o anlık gevşek bırakacağınız, nerelere ekstra dikkat etmeniz gerektiği gibi hususlar manualde belirtilmiş...
** Standart 1.5-2.0-2.5-3.0 alyan takımı çoğu yerde iş görmekle birlikte, ana şaft dişli bağlantısı veya ana şaft rotor hub bağlantısı gibi yerlerde 4.0 alyana ihtiyaç duyuyorsunuz. Spindle için ise iki adet 5mm lik alyana ihtiyacınız var. Bunları ucuz yollu olanlardan alabilirsiniz, zira boyut büyüdükçe sıyırma riski azalıyor ve toplamda iki üç yerde ihtiyaç duyduğunuzdan yıpranacak kadar iş yapmıyorlar.
** Onun dışında motor kayışı gerginlik ayarını elimizle mountu çekip yanlardan vidalayamıyoruz, o kadar güçlü değiliz gerekli gerginliği verecek kadar. Haliyle bunu ayarlayan mekanizma için de bir adet 7mm ingiliz anahtarına ihtiyaç var.
** Vidaları temizlemek için bir degreaser, loctite, silikon gres, epoksi ve güçlü kuvvetli kollar diğer ihtiyaçlarımız... 700 model her noktada kolay değil, biraz efor sarfetmek gerekiyor yer yer... Başlayalım;
Bu fotoda gördüğünüz ikisi de upgrade parçalar... Ultralight lover frame ve gorilla skid... Toplamda ağırlık kazançları 120g... Modeli olabildiğince hafif tutmak amacım, 130A esc ile kullanacağım. Standart versiyonları da görüntü olarak aynı, tartıda biraz farklılar... Yedek olarak tutuyorum kenarda... Alt frame ve skid toplamda sadece iki parça ve sadece iki vida ile tutunuyorlar birbirilerine...
Motor mountta guide pulley ve 8mm iç çaplı rulmanı monte ediyoruz. Kitle beraber hem 8mm hem 6mm rulmanlar geliyor, motor şaftı kaçsa ona uygun rulmanla destekleniyor.
Motor MSH etiketli Xnova 4530-500kv... 5kw-10kw gücünde... Pinyon da çok çeşitli kayış gerginlik ayarlarında sıkıntı çıkarmayan flanşlı yeni seri 20T pinyon...
Belt tensioner montaja hazır...
Rear plate üzerindeki yerine monte ediyoruz....
Tail boom frame clamp i de rear plate e monte ediyoruz 6 vida ile ama henüz tam sıkmıyoruz...
Şu aşamada x frame takın demiş model, ben de taktım ama sonradan çıkardım elevator servo hornu sıkmak için... Bence şimdi takmayın...
Central plate ile rear plate i monte edin... Bu aşamada tam sıkmayın vidaları, kuyruk kayış gerginlik ayarından sonra...
Motor mountu da monte edip, ana taşıyıcı komplemizi tamamlıyoruz...
Ana dişli toplu gelmişti ama pinyon gibi rev2 versiyonuna geçtim. Bunun çapı bir mm kadar daha fazla, flanşlı pinyona uyumlu bir kayış pozisyonu var. One way kutusu ile montajını yapıyoruz.
Otorotasyon dişlisi ile bir araya geliyorlar...
Ve bu komple ana şaft ile birleşiyor... Burada 4.0 alyana ihtiyaç oluyor, vida M5x25...
Ana şaft ana dişli komplesi, taşıyıcı plakalar üzerindeki yerini buluyor... Bu aşamada kayışları da gevşek de olsa yerlerine yerleştirmek durumundayız... Ayrıca bir adet de thrust bearing var central plate üzerinde, ball bearinge ek olarak...
Ana şaft kilit bileziğini de bu aşamada takabiliriz, dikey hareket olmayacak şekilde...
Servo plakasına rulmanı sabitliyoruz...
Öncelikle frame kenarlarını zımparalıyoruz, keskin kenarlar kablolar için iyi olmaz.
Kanopi sabitleme mıknatıslarını sağlı sollu frame üzerinde toplam dört noktaya monte ediyoruz...
Taşıyıcı plakalar birliğini ve servo plakasını sağ frame ile buluşturuyoruz... Ön taraftaki motor sabitleme vidaları ile akra taraftaki kuyruk kutusu sabitleme vidalarını şimdilik gevşek bırakıyoruz... Kayış gerginliklerinden sonra sıkacağız...
Aynı şekilde sol frame de monte ediliyor ve üst yapı çıkıyor ortaya...
Nihayet alt gövde ile üst tarafı monte ediyoruz ve komple gövde hemen hemen ortaya çıkıyor. Alt taraf karbon katkılı özel bir çeşit plastik... Vidaları plastiğe sıkarken acele etmiyoruz, çok ısıtmadan düzgün diş açacak şekilde, tatlı tatlı...
Ana şaftın alt tarafına da üçüncü rulmanı monte ediyoruz...
Belt tensioner yay destek braketini takıyoruz ama vidaları tam sıkmıyoruz. Çünkü bu da sol taraftan kuyruk kutusunu tutuyor... Burdaki delikler 1-beginner, 2-sport/soft3d, 3-hard3d... Genellikle ikinci delik çoğu kişiye uygun bir gerginlik ayarı...
Kuyruk borusunu da takıyoruz... Kayışın içerde dolanmamasına dikkat... Servo montaj desteklerini de yerleştiriyoruz üzerine sıkmadan... İkinci adımda sıkmadığımız 6 vidayı, boruyu yerleştirdikten sonra sıkıyoruz...
Bir sonraki adımda kontrol rodu desteğini ve brace desteğini de yerleştiriyoruz, fotoğraflık bi iş değil...
Kuyruk tarafını toplamaya başlayabiliriz... Sıralamanın çok bir önemi yok, keyfime göre gidiyorum... Rotor için 10mm çapında bir zımbırtıya ihtiyaç var, plastik içine sıkı geçme ball ve thrust bearingler için... Bu noktada spindle şaft imdadımıza yetişiyor. (benim icadım değil, manualde de yazıyor spindle dan yardım alabilirsiniz diye..)
Tail box montajı da görüldüğü gibi... Kasnağın içine saplama vidası sıkarken elimizi korkak alıştırmıyoruz ve şaft üzerindeki çukurluğa tam denk geldiğinden emin oluyoruz...
Çok az bir oynama kabul yatayda yarım mm veya bir mm kadar... Bu arada guide pulley de upgrade metal, ucuzdu aldım... Antistatikten çekince kayışa temas halinde olan herşeyin metal olması yanlısı oldum.
Tail pitch lever metal ve karbon karışımı... Loctite ları unutmuyoruz...
Tail pitch slider hazır geliyor... Bunu monte ederken (ilerde), bushinglerin yönü ve vidaların aşırı sıkılmaması önemli...
Tail pitch lever supportu da kutunun arka tarafına fazla sıkmadan monte ettikten sonra, komplesini borunun ucundaki yerine yerleştiriyoruz... Kuyruk dönmesini önleyen alignment pini borudaki slota denk getirdikten sonra Y-brace de üzerine vidalıyoruz...
Idler pulley de monte ediyoruz... Çok sıkmıyoruz, serbestçe dönebilmeli pulley...
Kuyruk finini sticker ile güzelce kaplıyoruz... Bu işlem için cam sil gibi bir sıvıdan da yardım alıyoruz, tam dengeli ve düzgün bir konumlama için...
Fini kuyruktaki verine vidalıyoruz...
Slider ve rotoru da monte ediyoruz... Sabitleme vidasının tam çukura denk geldiğinden emin oluyoruz, iyice sıkıyoruz...
Kuyruk servosunu ve braceleri monte ediyoruz...Şu aşamada sıkmıyoruz fazla kuyruk üzerindeki bracelerin desteğini (kayış ayarı), ama bracelerin kendilerini gerek ana gövdeye gerek destek parçalarına tam sıkıyoruz... Rodu da takıyoruz fotoda olmasa da...
Servoları takmadan önce hornlarını yerleştiriyoruz aşağıdaki gibi... Hornların sabitleme vidalarını tam sıkmıyoruz, çok gevşek de bırakmıyoruz. Kendi kendine oynayacak kadar gevşek, bi yerlere düşüp kaybolmayacak kadar sıkı... Bu güzel zımbırtılar kitle ücretsiz geliyor. Üniteden subtrim işini bitiriyorlar...
Ünite tercihimiz de Vbar Neo...
Ve montaj tamam... Servolarda düşeyde bir oynama varsa, tam yukarı pozisyonda sabitleyin. Link boyları ile sonradan çok uğraşmamak için..
Sonradan ayar sırasında leveler parçasını swash servo plakası arasına yerleştirip şu vidaları sıkacağız...
Swashı ana şafta yerleştiriyoruz... (Monte gelmişti ama yine de her bir ball'u loctite kontrolüne tabi tutuyoruz. Swashın şakası olmaz.)
Karbon anti spin parçasını takıyoruz... Ama öncesinde iç kenarlarını biraz zımparalayabiliriz. Swash rulmanları biraz sıkı gelebilir. Serbestçe hareket edebilmeli ama boşluklu da olmamalı. Yarım mm boşluk iyidir yine de...
Servo ve pitch linklerini manualdeli ölçülere ve montaj pozisyonlarına göre hazırlıyoruz...
Ana şaft adım adım foto çekmedim, parçalar bunlar... Dampenerlar sert kırmızı upgrade... Ucuzdu aldım, her zaman da stokta bulunmuyorlar...
Montajda dikkat etmemiz gereken, dampenerlara ve spindle'a ve thrust bearinglere gres... Rulmanlara basan spacerların yönü... Thrust bearinglerin yönü... Spindle'ın vidalarının içine yağ kaçmaması ve loctite unutulmaması... Sabitleme vidaları da M6x16, haliyle iki adet 5mm lik alyan burada lazım...
Modele monteli hali de bu... Burada da M5x25 vida ve somunu var... 4mm lik alyan da burda lazım...
Linkler de yerini buluyor... Yönlerine dikkat ederek...
Üniteye güzel bir montaj alanı oluşturmak için karbon plaka... Vidalarını ölümüne sıkabilirsiniz. Kayış ayarı ile alakası yok, sadece yüzey amaçlı...
Bu da lipolar için battery tray... Kitle oringler geliyor sabitleme için, ben çok sevmiyorum, o yüzden velcro aldım...
KUYRUK KAYIŞ AYARI... Vidaları tatlı sıkı sıktıktan sonra, kuyruğu arkaya çekiyoruz. Belt tensioner'ın üstten bakıldığında boş olan delikte diğer makarasının vidası görünce, yani belt tensioner heliye dik pozisyona geldiğinde, yanlardaki dört vidayı ve üstteki plate'deki iki vidayı tam sıkıyoruz. Her birini loctitelıyoruz sıra sıra...
MOTOR KAYIŞ AYARI... Öndeki altıköşe başlı cıvatayı 7mm lik ingiliz anahtarı ile sıkarken/gevşetirken, yan tarafta vidadan vidaya, elimizdeki pinyona göre (20T) manualde verilmiş olan ölçüye (44.8mm) yaklaşık olarak getiriyoruz. Biraz daha sıkı da yapabiliriz... Sonra da yanlardaki dört vidayı ve üstteki iki vidayı sıkıyoruz...
Artan parçaların bazıları upgradeden ötürü... Vidalar vs ise fazla fazla konmuş her ihtimale karşı...
DİĞER AYARLAR
Üniteyi idareten çift taraflı bant ile yapıştırıp kumandadan ayarımızı yapıyoruz... Modelin henüz kendi escsi yok, küçük kardeşinin esc sinden yardım alıyoruz.
Swash ile servo plate arasına leveler parçamızı yerleştiriyoruz. ( tabii önce bir miktar pozitif açı veriyoruz yoksa araya sokamayız. Servolarda enerji var ve kumanda komutlarına göre hareket ediyorlar.)
Şu pozisyonda hornların vidalarını sıkıyoruz. L-alyan kullanmak da mümkün ama çok işkence, haliyle ben elevatör servo için X-frame'i söktüm motorla servo arasında kalan...
Pal maksimum minimum açıları için açı ölçeri ünite veya motor üzerinde sıfırlıyoruz.
Kafa tarafının levelını ve max min collective/cyclic lerini ayarladıktan sonra kuyruğa geçiyoruz... Paller takılı... Switch 115mm...
Blade pitch checker parçasının diğer tarafını kullanıyoruz... Yerine yerleştiriyoruz ve servoyu boom üzerinde hareket ettirerek tam sıkıştırıyoruz.. Servodan ölümcül sesler gelecek kadar zorlamıyoruz ama arada kendi kendine taşıyacak kadar sıkıştırıyoruz haliyle biraz ötmeye başlıyor...
Tabii kuyruk servosunu da level olarak ayarlayıp desteklerini sıkın diyor manual... Kabaca yapabileceğimiz gibi, tam sıfır da yapabiliriz...
Kuyruğun her iki yönde aldığı yol güzel... Küçük modellerde 60-70 ler varken, burda 106 ları gördüm iki tarafta da...
Ana rotorda ayarladğım açılar 12.5 civarlarında artıda ve ekside... Haliyle uçlarda 12 derece çizgilerinden bir miktar taştığımızı görüyoruz. Ortada ise tam sıfırda...
Ayar faslı da böyle... Model ismini de verip kumandadaki işleri bitiriyoruz... ESC aldıktan sonra yapılacak tek iş gaz kalibrasyonu yapmak. Ayarla ilgili ekstra birşeyler yok, governor ve gain ayarları uçuşta...
Ana paller switch 713mm... Ağırlıkları da şöyle...
Montaj ve ayar işimiz bu kadar...
Gaz Kalibrasyonu ve esc nin temel düzeyde ayarından sonra, palsiz masada çalıştırayım dedim. Mekanik veya elektronik bir sıkıntı olup olmadığını görmek ve %50 de ne kadar kafaturu veriyor kabaca bir fikir sahibi olmak için...
MSH Protos Max v2 modelimin montaj aşamalarını bu başlıktan paylaşmak istedim. Montaj için konunun uzmanı olmanıza gerek yok, manuali takip etmeniz yeterli...
http://shop.msheli.it/Manual/Manuale%20Protos%20Max%20V2.pdf
** Nerede loctite kullanacağınız, hangi vidanın ölçüsünün ne olduğu, gerekli parçaları hangi poşette bulacağınız, nereleri hangi aşamada sıkacağınız veya o anlık gevşek bırakacağınız, nerelere ekstra dikkat etmeniz gerektiği gibi hususlar manualde belirtilmiş...
** Standart 1.5-2.0-2.5-3.0 alyan takımı çoğu yerde iş görmekle birlikte, ana şaft dişli bağlantısı veya ana şaft rotor hub bağlantısı gibi yerlerde 4.0 alyana ihtiyaç duyuyorsunuz. Spindle için ise iki adet 5mm lik alyana ihtiyacınız var. Bunları ucuz yollu olanlardan alabilirsiniz, zira boyut büyüdükçe sıyırma riski azalıyor ve toplamda iki üç yerde ihtiyaç duyduğunuzdan yıpranacak kadar iş yapmıyorlar.
** Onun dışında motor kayışı gerginlik ayarını elimizle mountu çekip yanlardan vidalayamıyoruz, o kadar güçlü değiliz gerekli gerginliği verecek kadar. Haliyle bunu ayarlayan mekanizma için de bir adet 7mm ingiliz anahtarına ihtiyaç var.
** Vidaları temizlemek için bir degreaser, loctite, silikon gres, epoksi ve güçlü kuvvetli kollar diğer ihtiyaçlarımız... 700 model her noktada kolay değil, biraz efor sarfetmek gerekiyor yer yer... Başlayalım;
Bu fotoda gördüğünüz ikisi de upgrade parçalar... Ultralight lover frame ve gorilla skid... Toplamda ağırlık kazançları 120g... Modeli olabildiğince hafif tutmak amacım, 130A esc ile kullanacağım. Standart versiyonları da görüntü olarak aynı, tartıda biraz farklılar... Yedek olarak tutuyorum kenarda... Alt frame ve skid toplamda sadece iki parça ve sadece iki vida ile tutunuyorlar birbirilerine...
Motor mountta guide pulley ve 8mm iç çaplı rulmanı monte ediyoruz. Kitle beraber hem 8mm hem 6mm rulmanlar geliyor, motor şaftı kaçsa ona uygun rulmanla destekleniyor.
Motor MSH etiketli Xnova 4530-500kv... 5kw-10kw gücünde... Pinyon da çok çeşitli kayış gerginlik ayarlarında sıkıntı çıkarmayan flanşlı yeni seri 20T pinyon...
Belt tensioner montaja hazır...
Rear plate üzerindeki yerine monte ediyoruz....
Tail boom frame clamp i de rear plate e monte ediyoruz 6 vida ile ama henüz tam sıkmıyoruz...
Şu aşamada x frame takın demiş model, ben de taktım ama sonradan çıkardım elevator servo hornu sıkmak için... Bence şimdi takmayın...
Central plate ile rear plate i monte edin... Bu aşamada tam sıkmayın vidaları, kuyruk kayış gerginlik ayarından sonra...
Motor mountu da monte edip, ana taşıyıcı komplemizi tamamlıyoruz...
Ana dişli toplu gelmişti ama pinyon gibi rev2 versiyonuna geçtim. Bunun çapı bir mm kadar daha fazla, flanşlı pinyona uyumlu bir kayış pozisyonu var. One way kutusu ile montajını yapıyoruz.
Otorotasyon dişlisi ile bir araya geliyorlar...
Ve bu komple ana şaft ile birleşiyor... Burada 4.0 alyana ihtiyaç oluyor, vida M5x25...
Ana şaft ana dişli komplesi, taşıyıcı plakalar üzerindeki yerini buluyor... Bu aşamada kayışları da gevşek de olsa yerlerine yerleştirmek durumundayız... Ayrıca bir adet de thrust bearing var central plate üzerinde, ball bearinge ek olarak...
Ana şaft kilit bileziğini de bu aşamada takabiliriz, dikey hareket olmayacak şekilde...
Servo plakasına rulmanı sabitliyoruz...
Öncelikle frame kenarlarını zımparalıyoruz, keskin kenarlar kablolar için iyi olmaz.
Kanopi sabitleme mıknatıslarını sağlı sollu frame üzerinde toplam dört noktaya monte ediyoruz...
Taşıyıcı plakalar birliğini ve servo plakasını sağ frame ile buluşturuyoruz... Ön taraftaki motor sabitleme vidaları ile akra taraftaki kuyruk kutusu sabitleme vidalarını şimdilik gevşek bırakıyoruz... Kayış gerginliklerinden sonra sıkacağız...
Aynı şekilde sol frame de monte ediliyor ve üst yapı çıkıyor ortaya...
Nihayet alt gövde ile üst tarafı monte ediyoruz ve komple gövde hemen hemen ortaya çıkıyor. Alt taraf karbon katkılı özel bir çeşit plastik... Vidaları plastiğe sıkarken acele etmiyoruz, çok ısıtmadan düzgün diş açacak şekilde, tatlı tatlı...
Ana şaftın alt tarafına da üçüncü rulmanı monte ediyoruz...
Belt tensioner yay destek braketini takıyoruz ama vidaları tam sıkmıyoruz. Çünkü bu da sol taraftan kuyruk kutusunu tutuyor... Burdaki delikler 1-beginner, 2-sport/soft3d, 3-hard3d... Genellikle ikinci delik çoğu kişiye uygun bir gerginlik ayarı...
Kuyruk borusunu da takıyoruz... Kayışın içerde dolanmamasına dikkat... Servo montaj desteklerini de yerleştiriyoruz üzerine sıkmadan... İkinci adımda sıkmadığımız 6 vidayı, boruyu yerleştirdikten sonra sıkıyoruz...
Bir sonraki adımda kontrol rodu desteğini ve brace desteğini de yerleştiriyoruz, fotoğraflık bi iş değil...
Kuyruk tarafını toplamaya başlayabiliriz... Sıralamanın çok bir önemi yok, keyfime göre gidiyorum... Rotor için 10mm çapında bir zımbırtıya ihtiyaç var, plastik içine sıkı geçme ball ve thrust bearingler için... Bu noktada spindle şaft imdadımıza yetişiyor. (benim icadım değil, manualde de yazıyor spindle dan yardım alabilirsiniz diye..)
Tail box montajı da görüldüğü gibi... Kasnağın içine saplama vidası sıkarken elimizi korkak alıştırmıyoruz ve şaft üzerindeki çukurluğa tam denk geldiğinden emin oluyoruz...
Çok az bir oynama kabul yatayda yarım mm veya bir mm kadar... Bu arada guide pulley de upgrade metal, ucuzdu aldım... Antistatikten çekince kayışa temas halinde olan herşeyin metal olması yanlısı oldum.
Tail pitch lever metal ve karbon karışımı... Loctite ları unutmuyoruz...
Tail pitch slider hazır geliyor... Bunu monte ederken (ilerde), bushinglerin yönü ve vidaların aşırı sıkılmaması önemli...
Tail pitch lever supportu da kutunun arka tarafına fazla sıkmadan monte ettikten sonra, komplesini borunun ucundaki yerine yerleştiriyoruz... Kuyruk dönmesini önleyen alignment pini borudaki slota denk getirdikten sonra Y-brace de üzerine vidalıyoruz...
Idler pulley de monte ediyoruz... Çok sıkmıyoruz, serbestçe dönebilmeli pulley...
Kuyruk finini sticker ile güzelce kaplıyoruz... Bu işlem için cam sil gibi bir sıvıdan da yardım alıyoruz, tam dengeli ve düzgün bir konumlama için...
Fini kuyruktaki verine vidalıyoruz...
Slider ve rotoru da monte ediyoruz... Sabitleme vidasının tam çukura denk geldiğinden emin oluyoruz, iyice sıkıyoruz...
Kuyruk servosunu ve braceleri monte ediyoruz...Şu aşamada sıkmıyoruz fazla kuyruk üzerindeki bracelerin desteğini (kayış ayarı), ama bracelerin kendilerini gerek ana gövdeye gerek destek parçalarına tam sıkıyoruz... Rodu da takıyoruz fotoda olmasa da...
Servoları takmadan önce hornlarını yerleştiriyoruz aşağıdaki gibi... Hornların sabitleme vidalarını tam sıkmıyoruz, çok gevşek de bırakmıyoruz. Kendi kendine oynayacak kadar gevşek, bi yerlere düşüp kaybolmayacak kadar sıkı... Bu güzel zımbırtılar kitle ücretsiz geliyor. Üniteden subtrim işini bitiriyorlar...
Ünite tercihimiz de Vbar Neo...
Ve montaj tamam... Servolarda düşeyde bir oynama varsa, tam yukarı pozisyonda sabitleyin. Link boyları ile sonradan çok uğraşmamak için..
Sonradan ayar sırasında leveler parçasını swash servo plakası arasına yerleştirip şu vidaları sıkacağız...
Swashı ana şafta yerleştiriyoruz... (Monte gelmişti ama yine de her bir ball'u loctite kontrolüne tabi tutuyoruz. Swashın şakası olmaz.)
Karbon anti spin parçasını takıyoruz... Ama öncesinde iç kenarlarını biraz zımparalayabiliriz. Swash rulmanları biraz sıkı gelebilir. Serbestçe hareket edebilmeli ama boşluklu da olmamalı. Yarım mm boşluk iyidir yine de...
Servo ve pitch linklerini manualdeli ölçülere ve montaj pozisyonlarına göre hazırlıyoruz...
Ana şaft adım adım foto çekmedim, parçalar bunlar... Dampenerlar sert kırmızı upgrade... Ucuzdu aldım, her zaman da stokta bulunmuyorlar...
Montajda dikkat etmemiz gereken, dampenerlara ve spindle'a ve thrust bearinglere gres... Rulmanlara basan spacerların yönü... Thrust bearinglerin yönü... Spindle'ın vidalarının içine yağ kaçmaması ve loctite unutulmaması... Sabitleme vidaları da M6x16, haliyle iki adet 5mm lik alyan burada lazım...
Modele monteli hali de bu... Burada da M5x25 vida ve somunu var... 4mm lik alyan da burda lazım...
Linkler de yerini buluyor... Yönlerine dikkat ederek...
Üniteye güzel bir montaj alanı oluşturmak için karbon plaka... Vidalarını ölümüne sıkabilirsiniz. Kayış ayarı ile alakası yok, sadece yüzey amaçlı...
Bu da lipolar için battery tray... Kitle oringler geliyor sabitleme için, ben çok sevmiyorum, o yüzden velcro aldım...
KUYRUK KAYIŞ AYARI... Vidaları tatlı sıkı sıktıktan sonra, kuyruğu arkaya çekiyoruz. Belt tensioner'ın üstten bakıldığında boş olan delikte diğer makarasının vidası görünce, yani belt tensioner heliye dik pozisyona geldiğinde, yanlardaki dört vidayı ve üstteki plate'deki iki vidayı tam sıkıyoruz. Her birini loctitelıyoruz sıra sıra...
MOTOR KAYIŞ AYARI... Öndeki altıköşe başlı cıvatayı 7mm lik ingiliz anahtarı ile sıkarken/gevşetirken, yan tarafta vidadan vidaya, elimizdeki pinyona göre (20T) manualde verilmiş olan ölçüye (44.8mm) yaklaşık olarak getiriyoruz. Biraz daha sıkı da yapabiliriz... Sonra da yanlardaki dört vidayı ve üstteki iki vidayı sıkıyoruz...
Artan parçaların bazıları upgradeden ötürü... Vidalar vs ise fazla fazla konmuş her ihtimale karşı...
DİĞER AYARLAR
Üniteyi idareten çift taraflı bant ile yapıştırıp kumandadan ayarımızı yapıyoruz... Modelin henüz kendi escsi yok, küçük kardeşinin esc sinden yardım alıyoruz.
Swash ile servo plate arasına leveler parçamızı yerleştiriyoruz. ( tabii önce bir miktar pozitif açı veriyoruz yoksa araya sokamayız. Servolarda enerji var ve kumanda komutlarına göre hareket ediyorlar.)
Şu pozisyonda hornların vidalarını sıkıyoruz. L-alyan kullanmak da mümkün ama çok işkence, haliyle ben elevatör servo için X-frame'i söktüm motorla servo arasında kalan...
Pal maksimum minimum açıları için açı ölçeri ünite veya motor üzerinde sıfırlıyoruz.
Kafa tarafının levelını ve max min collective/cyclic lerini ayarladıktan sonra kuyruğa geçiyoruz... Paller takılı... Switch 115mm...
Blade pitch checker parçasının diğer tarafını kullanıyoruz... Yerine yerleştiriyoruz ve servoyu boom üzerinde hareket ettirerek tam sıkıştırıyoruz.. Servodan ölümcül sesler gelecek kadar zorlamıyoruz ama arada kendi kendine taşıyacak kadar sıkıştırıyoruz haliyle biraz ötmeye başlıyor...
Tabii kuyruk servosunu da level olarak ayarlayıp desteklerini sıkın diyor manual... Kabaca yapabileceğimiz gibi, tam sıfır da yapabiliriz...
Kuyruğun her iki yönde aldığı yol güzel... Küçük modellerde 60-70 ler varken, burda 106 ları gördüm iki tarafta da...
Ana rotorda ayarladğım açılar 12.5 civarlarında artıda ve ekside... Haliyle uçlarda 12 derece çizgilerinden bir miktar taştığımızı görüyoruz. Ortada ise tam sıfırda...
Ayar faslı da böyle... Model ismini de verip kumandadaki işleri bitiriyoruz... ESC aldıktan sonra yapılacak tek iş gaz kalibrasyonu yapmak. Ayarla ilgili ekstra birşeyler yok, governor ve gain ayarları uçuşta...
Ana paller switch 713mm... Ağırlıkları da şöyle...
Montaj ve ayar işimiz bu kadar...
Gaz Kalibrasyonu ve esc nin temel düzeyde ayarından sonra, palsiz masada çalıştırayım dedim. Mekanik veya elektronik bir sıkıntı olup olmadığını görmek ve %50 de ne kadar kafaturu veriyor kabaca bir fikir sahibi olmak için...