10 (Onbir ooonikiiiiiiihihihiii) Yıllık borç! 1/24 Hawker Hurricane Mk2c Tropical - Türk Hava Kuvvetleri

Güncellemeye geçelim artık :)

Malum, en son kokpit tamamlandığı zaman bir sonraki bölümün motor üzerine olacağını söylemiştim.


Bu makette Çin kafasının tipik bir örneğini görüyoruz :) Adamlar makete motoru dahil etmişler, hem de öyle bir şekilde dahil etmişler ki motoru yapmadan pervaneyi takmak da mümkün değilmiş gibi bir görünüm yaratmışlar (aslında mümkün). Yani kısacası, bu motor yapılacak, ama ne kadar detaylandırılacağı modelcinin seçimine kalmış gibi bir durum yaratmışlar. Ama diyelim ki motoru detaylandırmaya karar verdik, sonradan bu motordaki emeği sergilemek de imkansız olacak, zira gövdedeki motor bölmesini kapatan panellerin açık veya kapalı yapılması gibi bir seçenek de yok. Borazancı abiler sadece ön yan panelleri ayrı panel olarak vermişler ve bunları da şeffaf yaparak "bak bunları şeffaf veriyorum, istersen motorda harcayacağın emeği bu şeffaf parçanın arkasından görülebilir yapabilirsin, bu kıyağımı da unutma haa!" gibisinden bir mesaj vermişler. VAlla sağolsunlar, çok güzel düşünmüşler de o panelden afedersiniz bir cacık görünmüyor ki :) Bu tayyarenin gerçeğinde motorla ilgili bir işlem bakım onarım vs yapılacağı zaman neredeyse bütün buru kısmındaki paneller sökülüyordu (bu panellerin hepsinde hızlı söküp takılmaya imkan veren sistemler mevcuttu). Kısacası eğer motoru detaylandırmak istersek beraberinde gövdede de hayli kapsamlı operasyonlar yapıp panelleri sökülüp takılabilir hale getirmeyi de göze almak gerekir. Eh, kendi içinde tutarlı bir önerme bu, sonuçta bu motora o denli detay ekleyecek elemanın delilik seviyesi de bu işleri göze almaya yeter seviyede olacaktır.

Ben de deliyim, tamam ama henüz bu boyuta ulaşmadım, en azından plastik maketçilik alanında :) o yüzden benim kararım modeli motoru görünmeyecek şekilde bitirmek yönünde oldu. Ama biraz tecrübe kazanmak, yeni ürünler denemek vs için motor üzerinde en azından boyama/eskitme işlemlerini yapmaya karar verdim. Bu bağlamda, motoru kutudan çıktığı gibi, yani ilave hiçbir parça detay eklemeden bitirip boyamaya aldım.

Kitin motoru bilmemkaç plastik parçanın bir araya getirilmesiyle yapılıyor. Aşağıda bujilere giden kabloları içeren parçalar haricindeki tüm parçaların bir araya getirilmiş hali görülmekte. Bu parçaların hepsi birbirlerine yapıştırılmış durumda değil, 3 ana bölüm söz konusu. Ortadaki motor bloğu, ön taraftaki pervane redüksiyon grubu ve şaft, ve arka taraftaki süperşarj birimi aslında ayrı haldeler ve yapıştırıcı kullanmadan, birbirlerine sıkıca geçerek birarada durabiliyorlar. Boyamanın daha kolay yapılması için böyle bir yol tercih etmiştim.

efEBZ.jpg
efU6E.jpg
efd7z.jpg
efgyA.jpg



Kitin yapım klavuzundaki boyama şeması bana epey şüpheli göründü açıkçası. Klavuz neredeyse tüm motorun aluminyum rengi olmasını buyuruyor, sadece alttaki karter kapağı siyah olacakmış. Rols-Royce'un ilk üretimi merlin motorlar sanırım böyle imiş, ama benim fotoğraflarını gördüğüm, savaş zamanı veya sonrasındaki motorların tamamı ya siyah ya koyu gri benzeri bir renge boyanmış durumda. Tabii ki sağda solda metalik renkli detaylar var ama ana blok, kapaklar vs genelde boyalı. Bu yüzden ben de motoru klavuz yerine "kafama göre" boyamayı seçtim. Boyama sırasında da boya dökülmesi efekti için yeni bir ürün ve teknik denemek istedim.

İlk olarak tüm parçaları Alclad parlak siyah astar boyamasını takiben aluminyum rengine boyadım:

Süperşarj birimi:
efkhK.jpg


Pervane şaftı ve redüksiyon:
efj0Q.jpg


Ana motor bloğu:
efmd9.jpg



Boya dökülmesi efekti için Mig markasının "chipping fluid" ürününü ilk kez denedim. Bu meret su gibi birşey, airbrush ile tüm parçalara püskürttüm.
efoIe.jpg


Ürün kurur kurumaz zaman kaybetmeden tüm parçaları siyaha boyadım.
efyZV.jpg


Siyah boya kuruduktan sonra, boya dökülmesi olacak yerleri yumuşak bir fırça ve su ile ıslatıp ardından bir kürdan ucu ile hafifçe dokunarak siyah boyayı söktüm. Bu tür işlerde ilk seferinde her zaman yaşadığım bir durummu bunda da yaşadım, o kadar çok hoşuma gitti ki kendimi durduramadım :evil: motor benekli bir hale gelene kadar dur şuradaki de boya dökülmüş olsun, hadi burası da dökülsün, e şurası mutlaka dökülmüştür diye diye motoru benekli bir hale getirdim. Ortaya çıkan görüntünün gerçekçiliği tartışmaya açık olsa da yaparken çok eğlendiğimi söylemem gerek :)

ef43Y.jpg
eftOF.jpg
efB6h.jpg
 
Motorun boyaması ve boya dökülmesi/sökülmesi efektinden sonra kokpitte olduğu gibi çeşitli yıkama, kirletme, detay boyama, kuru fırçalama vs vs uygulaması yapıldı, ama o aşamaları malesef fotoğraflamamışım. Ateş duvarı ve motoru taşıyan kollar da kendi hallerinde bir boyama eskitme sürecinden geçtikten sonra ikisi bir araya getirildiler.


efJFw.jpg
ef37c.jpg
efX0U.jpg


Ve hem kokpit hem de motor sol gövde yanı içerisinde yerlerini aldılar:
efAhn.jpg




efSgL.jpg
efZZX.jpg
efnIx.jpg
efCxp.jpg
efD33.jpg


Sağ gövde yanı da yerini alıp yapıştırılınca motor kısmından görüne görüne bu kadar bir şey kaldı:
efhNb.jpg
efsV6.jpg


Ve işte tam da bu aşamada yaptığım korkunç büyük hatayı farkettim!
 
Ve işte tam da bu aşamada yaptığım korkunç büyük hatayı farkettim!

Motorun son halini hiç üstten fotoğraflamadım! Sanılmasın ki ortada bir şaheser var :D hatta uçak motorundan daha çok traktör motorunu andıran bir şey var kaputun altında, ama fark etmez, fotoğraflanmadı! Nasıl bu kadar amatörce! bir hata yapabildim bilmiyorum... Çözüm için iki alternatif vardı sadece, ya gövde yeniden açılacaktı, ki bu fazlasıyla riskli bir operasyondu, ya da motorun üstündeki panel kesilecekti. İkinci seçenek de kendi içinde hayli riskli olmasına rağmen ilkinden daha iyi bir seçenek olduğuna karar verip normalde balsa inşaatlarımda kullandığım, ama gerçek amaçları tam da bu iş olan incecik testere setime başvurdum. Onlar da memnuniyetle görevi kabul ettiler, el birliğiyle, yaklaşık 2 saati aşan, hayli dikkatli ve yavaş bir kesme operasyonu sonucunda panel gövdeden ayrıldı!


Önce kesim hatları dikkatlice işaretlendi ve testerenin takip etmesi için sığ bir kesik atıldı:
ehasv.jpg


Sonrasında da testereler çok yavaş bir hızla ve neredeyse hiç bastırmadan çalıştırıldılar:
eh5Ft.jpg


Burun kısmındaki panel pervane şaftının olduğu parçaya yapışık halde, bu sayede ön tarafı keserken mengene ile pervane şaftını sabitleyerek destek aldım. Hem ön hem arka tarafı tamamen koparmadan ilerledim, her iki tarafta da küçük parçalar bıraktım ki kesme işleminin son anına kadar parçalar serbestçe sallanmasınlar.

eh6gm.jpg


Ve artık arka taraf tamamen ayrıldı:
eh2H5.jpg


Ön tarafın kesimi de tamamlandıktan sonra panelin görünümü:
ehNlH.jpg


Benim bile beklemediğim temizlikte bir kesim oldu. İlk kez yaptığım böyle bir operasyon da çok güzel bir tecrübe oldu.
 
Sonuç:

Traktör motorumuz üstten de görünebiliyor artık :)



ehpxg.jpg
ehiID.jpg


Kesilen panel temizlendi, ek yeri tesviye edildi, kaybolan perçin detayları yeniden oluşturuldu:

ehuJW.jpg


Panel yerine gayet temiz bir şekilde oturuyor, Şimdi sıradaki "delilik" için gerçek uçakta panellerin altında yer alan ve panellerin sabitlendiği "iskelet" sisteminin bir benzerini makette yapabilir miyim gibi bir düşünce içerisindeyim. Bunu kıvırabilirsem eğer o zaman panelleri açıkta bırakacağım, Sümer abinin canı isterse açık tutar motora bakar, motordan sıkılırsa ya da "ıyy bu ne pis bişey yahu" derse de kapatır panelleri görmez motoru :D

ehINZ.jpg


Modelin motor kısmını kapatan ve bir ihtimal açık yapmayı deneyeceğim tüm paneller aşağıdaki fotoda görülmekte. Üst panel zaten malum, şeffaf parçalar yan paneller, çöl tipi hava (kum tutucu) filtresinin de yer aldığı parça ise alt panel. Eğer alt paneli de sökülüp takılabilir yapmak istersem bu paneli de ikiye ayırmam gerekecek. Öte yandan, alt paneli sabit ve kapalı yapmak da bir seçenek...
ehLVE.jpg


Kafamda olan fikirleri deneyip sonuçlarını gördüğüm zaman bu panellere geri dönüş yapacağız :thumbup:

Şimdi sırada kanadın içindeki zımbırtılar var...
 
Gelelim kanatlara...

Maketin kanadı 3 ana parçadan oluşuyor, alt taraf tek parça olarak verilmiş, üst taraflar ise sağ ve sol olarak iki parça halinde verilmiş.

İniş takımı yuvası, makinalı toplar ve yuvaları, yakıt depoları, yağ tankı gibi detaylar kanatların içerisine yapıştırılarak oluşturulan detaylar.

Aşağıdaki fotoda kanat alt kısmı ve içerisine zamanında yapıştırmış olduğum yakıt depoları ve iniş takımı yuvası parçaları görülmekte. Nedense bu parçaları yapıştırdığım zaman yağ tankını atlamışım, bunun parçaları da kanadın önünde demonte vaziyette görülmekte:

ehPoz.jpg

Bu fotodaki parçalara ilave olarak makinalı top yuvaları ve topların kendileri de eklenecekler.

Kanat üst yarılarında çok da fazla bir detay yok, sadece makinalı top yuvalarının üst yarısı ile toplara mermileri besleyen zımbırtıların eklenmesi gerekli.
ehWsA.jpg


YApım klavuzu takip edilerek top yuvalarının üst kısımları ve mermi besleyen zımbırtılar yerlerine yapıştırıldılar. Amma velakin, olur da birisi bu modeli yaparsa ilerde diye söylüyorum, sakın ola siz siz olun o mermi yuvalarını bu aşamada yapıştırmayın, sonradan epey bağ ağrıtıyor. Bu parçalar kanatlar birleştirildikten sonra çok daha rahat bir şekilde yerlerine yapıştırılabilirler!
ehwHK.jpg
eh0kQ.jpg



Kanadın alt kısmı için de yağ tankı birleştirilip sol tarafın hücum kenarındaki yerine yapıştırıldı. Top yuvalarının alt kısımları da kanattaki yerlerine yapıştırıldılar:
ehHl9.jpg



Makinalı toplarımız da şu görünen parçaların biraraya getirilmesi ile, 2 adet sağ iki adet sol olacak şekilde yapılıyorlar:

ehq8e.jpg
ehYLV.jpg

(Topların monteli halleri ileriki fotolarda görülebilir.)


Yağ tankı ve iniş takımı yuvası içerisindeki tüm elemanlar aluminyum rengine boyanacaklar, her zamanki gibi ilk adım siyaha boyamak:
ehvJF.jpg

ehVQY.jpg

Siyahı takiben Alclad aluminyum boyası kullanılarak bunların hepsi boyandı, lakin bu boyamaya özel bir foto çekmemişim ancak ileriki aşamalarda bu parçaların boyalı halleri görünüyor olacak nasılsa :D

Yakıt tankları için zamanında (10 sene önce) yaptığım montajın kalitesini beğenmeyip, şeytanın da dürtmesi ile bu depoları kanattaki yerlerinden söktüm, bir güzel tesviye ettikten sonra kırmızıya boyadım (kırmızıdan önce de beyaza boyandığını söylemeye gerek var mı yok mu bilemedim, söylemiş olalım :P)
ehTVh.jpg


Top yuvaları kokpitte kullanılan yeşil tonuyla boyanıp haylice kirletildi (savaşın ortasında kim buraları temizler ki?? ) YAkıt depoları da yerlerine tekrar yapıştırılıp biraz kirletildiler, yağ tankı da kirletildi ve tüm kanadın içi abuk sabuk bir yeşil tonuna boyandı.

ehboc.jpg
ehOHn.jpg
ehxkU.jpg
eh8nL.jpg


Son olarak da boyanıp az biraz eskitilen toplar yerlerini aldılar.
ehMLX.jpg
ehU8x.jpg

Topları bu aşamada yapıştırmadım, zira kuru birleştirme sırasında farkettim ki kanat üst yarılarındaki o mermi besleme zımbırtıları montaj sırasında toplara çarpıyor ve düzgün bir montajı engelliyor. İdeal olan, daha önce de yazdığım üzere, kanat üst yarılarındaki o zımbırtıları klavuzda belirtildiği aşamada yerlerine yapıştırmak yerine kanadın montajının tamamlanmasını beklemek olacaktır. Kanat alt ve üst parçaları yapıştırıldıktan sonra o zımbırtılar yerlerine ve toplara aynı anda yapıştırılabilirler. Ancak mevcut durumda benim onları sökmem mümkün olmayacağı için başka bir yol bulmam gerekliydi. Çözüm olarak bu topların kanat altındaki yuvalarındaki yapışma yüzeylerine (delikler) beyaz tutkal uyguladım, topları da yerlerine yapıştırıp kanat üst yarılarını yerleştirip yapıştırdım. Bu aşamada toplar hala hareket özgürlüğüne sahip oldukları için üst kanattaki mermi besleme zımbırtılarına hizalanıp yapıştırılabildiler. Beyaz tutkal donunca da toplar da tamamen sabitlenmiş oldu.

Tüm bu işlemler neticesinde kanat içinde gördüğünüz tüm bu elemanlar tarihin karanlık sayfalarına gömülmüş oldular, artık hiçbirisi dışarıdan görünmüyor :thumbup::thumbup::thumbup:
 
Panel yerine gayet temiz bir şekilde oturuyor, Şimdi sıradaki "delilik" için gerçek uçakta panellerin altında yer alan ve panellerin sabitlendiği "iskelet" sisteminin bir benzerini makette yapabilir miyim gibi bir düşünce içerisindeyim. Bunu kıvırabilirsem eğer o zaman panelleri açıkta bırakacağım, Sümer abinin canı isterse açık tutar motora bakar, motordan sıkılırsa ya da "ıyy bu ne pis bişey yahu" derse de kapatır panelleri görmez motoru :D
@Sumer Yamaner 10 yıl bekledin ama kimsede olmayan şahane bir maketin oluyor :thumbup:
 
Abi belki küçük mıkntıslarla yapabilirsin kolayca. Sök tak çok kolay olur bu sayede.Bütün parçalar sökülebilir olur hem.

0.5 mm çaplı ve 0.1 mm kalınlıklı mıknatıs bulursan haber ver lütfen :)

Benim kastettiğim aslında bu değildi, kapakları açık olarak göstermek için kapakların altındaki yapıyı da modellemek gerekli, esas mesele bu :) bunu hallettikten sonra kapakların yerlerinde durması işi de çözülür elbet.

Ben hala niye kestiğini anlamadım desem :laugh:

Vallahi ben de :evil:
 
Gövde ve kanat içerisindeki detayların tamamlanıp kapatılmalarıyla birlikte modelin genel montajında anlık bir ivmelenme dönemine girdik.

Genel tesviye ve boyama aşaması öncesinde ayrı ayrı montajları yapılması gereken çeşitli bileşenlere el attım.

Yatay stab ve elevatörlerin her birisi iki yarım parçanın birleştirilmesi ile tamamlanıyor (Bunlar çok önceden yapılmışlar arasındaydı)

Aileronlar ve rudder da yine ikişer yarım parçanın biraraya getirilmesi ile oluşuyor. Flaplar ise iç ve dış paneller için birer parça olacak şekilde verilmiş kitte:

ehy5t.jpg

Yeri gelmişken flaplar hakkında iki kelam edelim, başlarda flaplar için photoetch set alıp bütün iç yapısıyla birlikte yapıp açık şekilde pozlamayı düşünüyordum, ancak şu aralar birşeyler tedarik etmenin "anlamsızlığı"nı düşününce bundan vazgeçtim. Zaten bir de şöyle bir durum var, bu uçaklar yerde park halindeyken, bakım vs gibi durumlar haricinde flapları hep kapalı pozisyonda tutuluyor(muş). Haliyle yerde park halinde duran bir uçağın flaplarını aşağıda olacak şekilde pozlamak pek mantıklı değil. Tabi istersek uçağı "bakımda" gibi göstermek de mümkün, ama bunun için yer ekibi gerekir, bir sürü panelin açık olması gerekir, açılan tüm bu panellerin içindeki yapının sıfırdan imal edilmesi gerekir vs vs vs... Bunların hepsi mümkün olmakla birlikte (yapılmış örnekleri de var) beni aşar arkadaş :) Velhasıl, flapları kapalı halde modele yapıştırdım gitti :D

Ayrı olarak montajı yapılan bir diğer grup da kanat altındaki radyatör. Bu radyatörün orta kısmı, ön ve arka yüzeyleri, ortadaki yağ radyatörü ve hepsini örten kaporta parçaları olacak şekilde toplam 7 ayrı parçadan oluşmakta. Kaporta parçaları zamanında 3D tarama denemeleri sırasında monte edilip tamamen rastgele bir şekilde boyanmıştı. Bu aşamada içerdeki radyatör elemanlarının da montajı yapıldı ve kaportanın arka tarafındaki hareketli kapak yeniden yerinden söküldü (bu meret açık konumda modellenecek).
ehjt6.jpg


Henüz içyapı ile kaportayı birbirine yapıştırmadım. Her ikisinin de boyanması sonrasında yapıştırma gerçekleşecek.
ehFRv.jpg



Bir diğer önemli bileşenimiz de pervane. Pervane 3 ayrı pal ve göbek için verilmiş olan 3 parça olacak şekilde toplam 6 parçadan oluşuyor.

ehoc5.jpg


Önce paller teker teker göbeğin arka kısmına yerleştirildiler:
ehtnm.jpg


Sonra göbeğin ön kısmı yerine yerleştirilip tüm parçalar yapıştırıldı.
eh9PH.jpg


Son olarak da göbeğin ön kısmındaki detay parçası yerine yapıştırıldı. Bu parçanın içindeki delik motordaki pervane şaftı ile sıkı geçme sağlayacak ölçüde, burunluk (spinner) parçalarının da eklenmesi sonrasında pervane şafta geçirilerek tutturulacak. Gerekirse (taşıma vs için) sökülme şansı da veriyor bu montaj şekli.
ehB8D.jpg
 
Modelin dış detaylarında, kutudan çıkanlarla yetinmek yerine ilave ürün kullanmayı tercih ettiğim iki alandan birisi de top namluları. Hurricane tayyaresinin bu Mk2C versiyonunda kullanılan 4 adet 20mm lik Hispano topların namluları hayli göze batan bir şekilde kanadın dışına taşıyor. Bu yüzden de bunların iyi görünmeleri modelin genel görünümünün de iyi olması için önem taşıyor.

Kullandığım sette namluların her biri 3 parça olarak üretilmiş.

eh3Ag.jpg


Setin montaj klavuzu basit ve net :)
ehAiW.jpg


Bu parçaları kullanmanın yarattığı görsel fark da ortada, sağdaki parçalar kitten çıkan plastik namlular, soldakiler de bu setin namluları:
ehGTZ.jpg


Bu namluları kullanmak için kitten çıkan kanat hücum kenarı panellerinin bir miktar modifiye edilmesi gerekiyor.
İlk iş olarak, namluların kaidesi olan aluminyum parçanın plastik parça içine oturabilmesi için gerekli deliğin açılması gerekli. Bu aluminyum parçaların dibi 3.5 mm'den az biraz daha fazla çapa sahip. 3.5 mm lik matkapla delmek bir işe yaramayacağı için delikleri 4 mm olarak açtım. Deliğin olabildiğince merkezli olması için önce tornada bir "delgi matkabı" ile plastik parçadaki mevcut delikleri konik bir şekilde genişlettim.
ehZaz.jpg


Sonra yine tornada arkadan döner punta ile merkezleyerek, önce 3, sonra 3.5 en son da 4 mm matkap ile delikleri çok yavaş bir şekilde genişlettim. Çoğu zaman aynayı elimle çevirerek delme işini yaptım, zira matkap hızlı çalışırsa plastiğin yırtılması/çatlaması söz konusu olabilir (tahmin edin nasıl öğrendim bunu :) ).
ehXtE.jpg


Delme işlemi sonrasında da namlu yapım kılavuzunun buyurduğu şekilde bir sünnet operasyonu gerçekleştirdim. Eee, sonuçta uçak İngiliz ama Türk olmak üzere dimi :)
ehlRA.jpg

Oldu da bitti maşallah...


Artık aluminyum kaideler yerlerine oturuyorlar, ve 4mm lik deliğin sağladığı boşluk ile bu meretlerin tam olarak merkezlenmesi ve açılarının ayarlanabilmesi için gerekli pay da olmuş oldu.
ehCCQ.jpg


Aluminyum kaidelerin içine topların yaylı kısımları (geri tepme emici sistem) yerleşiyor:
ehncK.jpg


Bunların da ucuna namluların en uç kısmı geliyor:
ehfP9.jpg


Bu seti kullanmamın bir diğer avantajı da topların namlularını sökülebilir takılabilir yapmak olacak. En azından modelin son montaj anına kadar namluları ayrı tutmak mümkün olacak, zira bu namlular o kadar uzun ki, yapım sırasında kırmamak imkansız gibi bir şey...

Metal namlularla birlikte hücum kenarı panellerinin yerlerine yerleştirilebilmesi için ikinci bir sünnet operasyonu gerekli oldu, zira kanat içinde yerleştirilen topların namluları aluminyum kaidenin dibine temas edecek kadar uzunlar. Normalde bunlar plastik parçanın içinde kayboluyorlar ama aluminyum parçanın eklenmesi işleri değiştiriyor... Eh, hazır fenni sünnetçi rolüne bürünmüşken bunlara da hızlıca bir "oldu da bitti maşallah" seansı uygulandı.
Toplar bu halden:
esaiF.jpg


Şu hale getirildiler:
ehhEV.jpg


Böylece hücum kenarı panelleri de yerlerine yapıştırılabildiler:
ehsGe.jpg
esebY.jpg
 
Hazır modelin pek çok parçası biraraya gelmişken ne yapmak gerek?

Bildiniz! Motivasyon şeysi ;D



es7Wm.jpg
esqD5.jpg
esVMH.jpg
esTGD.jpg
es1pg.jpg
esK1W.jpg


Modelin genel tesviyesine doğru adım adım yaklaşıyoruz.

Gövde ve kanat benim beklentimin tersi bir şekilde, bu boyutta bir maketten (özellikle Çin üretimi bir maketten) beklenmeyecek kadar iyi oturdu. Gövdede kokpitin hemen önünde ufak bir macun ihtiyacı var, ki haksızlık etmemek lazım, bu benim hatam oldu, daha dikkatli olsam kolayca engelleyebileceğim bir durumdu. Bunun haricinde burunda altta hava filtresinin uç kısmının eklendiği birleşim hattının macunla kapatılıp yok edilmesi gerekli, geri kalan yerlerde birleşme mükemmel seviyede diyebilirim. Bir ihtimal yatay kuyrukla gövdenin birleştiği yerlerde hafif bir macun kullanımı gerekli olabilir, ama yüksek ihtimalle gerekmeyecek. Kanadın ek yerleri de macuna gerek olmayacak şekilde kapandı, ama açıkçası bunu sağlamak epey zorladı diyebilirim, dikkatsiz çalışılsa tam oturmayan yerler olması kuvvetle muhtemel. Kanat ile gövdenin birleşimi de bir miktar macun kullanımını gerektirecek gibi görünüyor, ama bu bölge her makette problemlidir diyebiliriz, hele hele böyle büyük maketlerde sorunsuz cuk diye oturan, macun istemeyen bir birleşim yapmak çok da kolay değildir.