Görseller Afyon Buluşmaları (Ana Başlık)

Açıkçası bu boyutta bir uçakta böyle bir bağlantı yöntemi beni şaşırttı. :eek:

Ancak çok düşük devirde dönen fun fly tarzındaki indoor uçaklarda böyle bir yöntem kullanılabilir diye düşünüyorum.

Şahsen ben çok güvensiz bulduğumu söylemeliyim, yanılıyorda olabilirim. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarımız daha doğru bilgileri vereceklerdir.
 
Bu pervane bağlantısı, @Türker Akgün in de dediği gibi, SF pervaneler için. Aynısını ben de Aeroworks Extra 330'da SF pervane ile kullanıyorum. Benim de lastik halkalar koptuğu için sanayiden alınma oringler ile pervaneyi bağlıyorum. Ama, motorum küçük, pervane 10*4,5 SF ve 2S lipo. Senin kullandığın pervane daha yüksek devirlere ve çekişlere çıkıyor. Muhtemelen adaptörünün ortasındaki pervaneye oturan çıkıntı da yeterli gelmiyor ve manevra esnasında da pervanenin çıkmasına neden oluyor. Bir de pervane biraz balanssız ise, bu etki çok daha fazla oluyor sanırım.
 
Açıkçası bu boyutta bir uçakta böyle bir bağlantı yöntemi beni şaşırttı. :eek:

Ancak çok düşük devirde dönen fun fly tarzındaki indoor uçaklarda böyle bir yöntem kullanılabilir diye düşünüyorum.

Şahsen ben çok güvensiz bulduğumu söylemeliyim, yanılıyorda olabilirim. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarımız daha doğru bilgileri vereceklerdir.
Bu pervane bağlantısı, @Türker Akgün in de dediği gibi, SF pervaneler için. Aynısını ben de Aeroworks Extra 330'da SF pervane ile kullanıyorum. Benim de lastik halkalar koptuğu için sanayiden alınma oringler ile pervaneyi bağlıyorum. Ama, motorum küçük, pervane 10*4,5 SF ve 2S lipo. Senin kullandığın pervane daha yüksek devirlere ve çekişlere çıkıyor. Muhtemelen adaptörünün ortasındaki pervaneye oturan çıkıntı da yeterli gelmiyor ve manevra esnasında da pervanenin çıkmasına neden oluyor. Bir de pervane biraz balanssız ise, bu etki çok daha fazla oluyor sanırım.
Yorumlar için teşekkürler. Pervane balansını yaptıktan sonra güvenli bir şekilde test yapayım. Yine balans gözlemlersem modelin motorunu değiştireyim. :saygilar:
 
İlk fotoğraf 2 hafta önce katıldığım yamaç paraşütü kursundan. Hep modeller uçacak değil ya, uçma sırası bizde :D

NA6Vn.jpg


Son zamanlarda hobiyi icra edecek vakit ayarlayamıyorum. Bugün kısa bir kaçamak yaptık sayılır. Fakat hava çok sıcak olduğu için tüm pilleri bitirmeden alandan ayrıldık.

NANoU.jpg


NAi5L.jpg


NAOiz.png


Alanda tecrübeli birisi yoksa caipirinha ile tek başıma kalkış yapmak daha güvenli geliyor. İlk defa modelin kalkışına yardım edecek kişiler fırlatmak yerine ya bırakıyorlar ya da düzgün açıyla fırlatamıyorlar.

NAznp.jpg


NAukx.jpg


NAP8b.jpg


NALL3.jpg


NAwQt.jpg


NAWA6.jpg


NAY5m.jpg


NA0Tv.jpg


NAHt5.jpg


Gaz kontrolünü sağlayamasam az daha modele veda ediyordum :D

NAqRH.jpg


NAvkD.jpg


NA7ng.jpg


NATPW.jpg


NAb8Z.jpg


NA1AE.jpg
 
İlk fotoğraf 2 hafta önce katıldığım yamaç paraşütü kursundan. Hep modeller uçacak değil ya, uçma sırası bizde :D
Zamanında yapmayı düşündüğüm bir hobi idi ama ne yazık ki o zamanlar bu kadar yaygın değildi ve bir türlü de fırsat olmadı :)
Son zamanlarda hobiyi icra edecek vakit ayarlayamıyorum. Bugün kısa bir kaçamak yaptık sayılır. Fakat hava çok sıcak olduğu için tüm pilleri bitirmeden alandan ayrıldık.
Paylaşım ve görseller için teşekkürler Kadir. :thumbup:
 
  • Beğen
Tepkiler: Kadir Kurt
Zamanında yapmayı düşündüğüm bir hobi idi ama ne yazık ki o zamanlar bu kadar yaygın değildi ve bir türlü de fırsat olmadı :)

Paylaşım ve görseller için teşekkürler Kadir. :thumbup:
Rica ederim abi :saygilar:

YP ile keşke daha erken tanışsaymışım dedim. Kontroller sizde olunca gerçekten çok güzel oluyor :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Kucuksari