Günlük güncellemeyi yapalım günü boş geçmeyelim
Dün geceki baskının sonucu %100 fiyasko oldu, tüm parçalar çöp oldu…
Sabah sadece ana gövde yanını iki parçaya ayırarak bastım, sorunsuz bastı.
Sonrasında da 45 derecelik eğimli baskı fikrinden tamamen vazgeçip geri kalan parçaları dik basacak şekilde dosyaları yeniden düzenledim ve baskıya başladım.
İş dönüşü biraz gövdenin giydirilmesi için altyapıyı da oluşturmaya başladım. Gövdenin altına kontraplak yapmak yerine Ihlamur çıtalarla bir iskelet yapmaya karar verip bu iskeleti oluşturdum ve helenin iskeletine vidaladım. Öndeki çıkıntıların üzerine pil yatağı yapılacak.
Orta kısımdaki her iki gövde yanı da elde olunca bunların bu iskelete tutturulmasıyla işe başladım. 3D yazıcıdan çıkan parçalarda görülen delikler tam bu ahşap iskelete denk geliyor ve aynı zamanda Trexin orjinal iniş takımının vida delikleri ile bire bir konumdalar. Bu sayede 3D yazıcıdan çıkan parçalar iskelet ile iniş kızakları arasında sandviç yapılarak alt taraftan sağlam bir şekilde sabitlenmiş oluyor.
Tasarımı yaparken dişlilerin gövdedeki motor kaportasını milimetrik mesafede olmasını öngörmüştüm, ama gerçekte öyle olmadı aradaki boşluk tasarımdan fazla oldu.
Ayrıca üstteki uç da servo kafasına denk geldi, tasarıma göre bu ucun biraz daha yukarda olması gerekliydi. Sorunun alttaki ahşapların kalınlığında olduğunu düşünüp onları biraz traşlayarak gövde yüksekliğini ayarlamaya karar verdim. (fotolar mesajın altına doğru biyerlerdeler
)
Gövde önnünde pilin oturacağı kısım da şöyle olacak:
Tepedeki kaporta:
Alttaki ahşaplar biraz tarşlanıp gövde azıcık yukarı kaydırılınca dişliler ve servo kafaları daha iyi oturdu. Ama yine de tasarıma az bir şey modifikasyon yapıp servo kafasından biraz daha uzaklaşmak akıllıca olacak sanırım.
O arada dikey baskı yapılan elemanların baskısı da sorunsuz bir şekilde tamamladı: