AH-1W Super Cobra Türk Kara Kuvvetleri

Son düzenleme:
Karbon oralarda ucuz galiba Evren hocam :lollol::lol:

işte doğru bilinen yanlışlardan birisi :) karbon birim ağırlık başına daha pahalıdır doğru, ama aynı zamanda birim ağırlık başına çok güçlüdür, ve bazı durumlarda karbon kullanmak işin sonunda daha ekonomik olur. (bizim şu anki durumumuz böyle durumlardan değil tabiki :D:D:D )

Şimdi bunu yapmakla bitmez birde scale renklerine boyamak lazım. ;) Tabanda siyah renk boya açısından pek avantajlı olmaz sanki. Üzerine beyaz renk astar falan atmak lazım bu defa. :)

Karbonu göremeyeceksek ne anlamı kaldı dimi ama :)
 
Parça parça gövdemiz hayat bulmaya başladı...

JC4x.jpg

JnbX.jpg

Jfep.jpg
 
Yine baski cuvallamasi :lollol::lollol::lollol:

Plakamin sol tarafinda bir sorun var besbelli. Soldaki uç parça ayrildi tabladan. Sirf spagettiyi engellemek icin yerlerine goz karari bantla tutturdum, filamenti uzerlerinde tutuyorlar en azindan. Zaten bunlar kucuk parcalardi, sagdaki uc oarca esas buyuk olanlar ve simdilik iyi gorunuyorlar.


APDE.jpg


Tablanin sadece ortasini kullanip ikili ikili basacagim parcalari bundan sonra...
 
Günlük güncellemeyi yapalım günü boş geçmeyelim :)

Dün geceki baskının sonucu %100 fiyasko oldu, tüm parçalar çöp oldu…

Sabah sadece ana gövde yanını iki parçaya ayırarak bastım, sorunsuz bastı.

AY19.jpg


Sonrasında da 45 derecelik eğimli baskı fikrinden tamamen vazgeçip geri kalan parçaları dik basacak şekilde dosyaları yeniden düzenledim ve baskıya başladım.

İş dönüşü biraz gövdenin giydirilmesi için altyapıyı da oluşturmaya başladım. Gövdenin altına kontraplak yapmak yerine Ihlamur çıtalarla bir iskelet yapmaya karar verip bu iskeleti oluşturdum ve helenin iskeletine vidaladım. Öndeki çıkıntıların üzerine pil yatağı yapılacak.

Aq9V.jpg


Orta kısımdaki her iki gövde yanı da elde olunca bunların bu iskelete tutturulmasıyla işe başladım. 3D yazıcıdan çıkan parçalarda görülen delikler tam bu ahşap iskelete denk geliyor ve aynı zamanda Trexin orjinal iniş takımının vida delikleri ile bire bir konumdalar. Bu sayede 3D yazıcıdan çıkan parçalar iskelet ile iniş kızakları arasında sandviç yapılarak alt taraftan sağlam bir şekilde sabitlenmiş oluyor.

A72e.jpg

AVqF.jpg


Tasarımı yaparken dişlilerin gövdedeki motor kaportasını milimetrik mesafede olmasını öngörmüştüm, ama gerçekte öyle olmadı aradaki boşluk tasarımdan fazla oldu.

ATmY.jpg


Ayrıca üstteki uç da servo kafasına denk geldi, tasarıma göre bu ucun biraz daha yukarda olması gerekliydi. Sorunun alttaki ahşapların kalınlığında olduğunu düşünüp onları biraz traşlayarak gövde yüksekliğini ayarlamaya karar verdim. (fotolar mesajın altına doğru biyerlerdeler :) )


Gövde önnünde pilin oturacağı kısım da şöyle olacak:

AbDh.jpg

AKrc.jpg


Tepedeki kaporta:

AOUw.jpg


Alttaki ahşaplar biraz tarşlanıp gövde azıcık yukarı kaydırılınca dişliler ve servo kafaları daha iyi oturdu. Ama yine de tasarıma az bir şey modifikasyon yapıp servo kafasından biraz daha uzaklaşmak akıllıca olacak sanırım.
AxXn.jpg

AEuU.jpg


O arada dikey baskı yapılan elemanların baskısı da sorunsuz bir şekilde tamamladı:
AMKL.jpg
 
Bu grup baskının tamamlanmasıyla hemen o parçalar da diğerlerine eklendi.
AU9X.jpg

Ag2x.jpg

Akvp.jpg

Acm3.jpg


Gittikçe süper kobrayı andırmaya başlıyor :)

Şu an kuyruk boomu kaportaları baskıda, sorunsuz basılıarsa sabaha bitmiş olacaklar ve onları da burun kısmının parçaları takip edecek. Tüm ana parçalar bitmiş olacak ama açıkçası kuyruk boomunun uzunluğunun doğruluğundan emin değilim, orda ufak çaplı bir sorun çıkabilir, yarın o da belli olmus olur.
 
Pilin öne doğru yerleştirmesi ağırlık merkezini ne kadar etkiledi acaba ? Gerçi ünite bunu tolere edecektir :)