@Ali Haydar GÖK kardeşim, tekrar hayırlı olsun. "Gaza Geldim" mesajı atıp, projeye başlıyorum dediğinde, yine bir lakayıt genç kardeşimiz bir hevesle girişti bu işe, üç gün sonra soğur gider, inşa işi yarıda kalır demiştim içimden, yalan yok... Ama yanılttın beni. Bu konuda oldukça memnunum
Peki yeter mi ? Hayır yetmez... Bu yalnızca ilk adım...
Hem soru sorman, hem de verilen cevapları anlamaya çalışıp çözümleri doğru şekilde üretmeye uğraşman gerçekten umut verici oldu... Şu an ilk adımı tamamladık. Elimizde düz uçan (ya da uçmaya hevesli bir uçak var)
Karbon fiber, EPP, G10 vb kullanmaksızın imal ettiğimiz dahta, köpük, uhu ve paket bantindan oluşmuş bir uçak... Ha pardon bir de kredi kartları vardı. Onu atlamayalim ???? Bu uçak adama kredi kartı parçalatır ????
Yapım sürecinde baya bahsi geçti ancak buradan tekrarlamakta fayda var:
Amacımız yeterli rijitlikte (kanat ve Elevator kirişleri). Limitli torsiyonel harekete sahip (ileriki safhada buna mudahale edebiliriz ama şu an iniş kalkış vs sırasında esnek olması avantaj) doğru geometrilerle imal edilmiş basit bir uçak yapmaktı. Bunu başardığımızı düşünüyorum.
IMAC antrenmanı yapabilmek için bazı şeylerden feragat ettik. Nedir bunlar ?
1)Kanat yuklemesini artırdık. Şu an model 1100 gram mertebesinde. Bu ilk baştaki plana uygun gittiğimizi gosteriyor. Bu haliyle uçak benzer boyuttaki köpük modellere nazaran daha uçucu oldu. Klâsik düşük yükleme ile uçurtma gibi uçan foamie olmadı. Neden feragat ettik, uçurtmadan. Ne edindik ? Uçan bir model
2)Govde boyunu geriye doğru uzatarak kuyruğun moment kolunu büyüttük. Bu sayede düz uçmayı daha çok seven ve daha kararlı bir model olmasını sağlarken, uçağın yuvarlanabilme yeteneğinden feragat ettik (tumbling)
3)Servo kollarını ve yeke geometrisini azami 29-30 derece arasında olacak şekilde tasarladık. Tasarım hesaba dayalı idi ama imalat keski çekiç düzeni ile kredi kartından oldu. Sorun var mı ? Yok. O zaman devam... Nelerden feragat ettik, yüksek atımlardan. Neden ? Çünkü IMAC de bale yapar gibi geniş manevralar ve düz hatları uçacağız. Snap ve spinlere yetecek kadarlık da bir atımı ayarlamaya çalıştık (30 derece max açıda). Ne kazandık peki ? Yüzeye aktarılan tork arttı, çözünürlük ve merkezlemeden azami şekilde faydalanmış olduk. Zira elimizdeki servolar bütçe odaklı, düşük kabiliyetteydiler.
Bundan sonrası için evet trim adımlarını dikkatli şekilde takip edeceğiz...
Umuyorum ki, güzel bir sürecin sonunda ülkemize ister musabık, ister keyfe keder uçuş yapan bir IMAC'çi dost kazandırmış oluruz