Bu tasarıma göre değişiyor. Özünde 3D baskıda kullanılan plastikler konvansiyonel balsa/kontraplak inşaata nazaran daha ağırlar. Tabi bu eşdeğer sağlamlık için olan bir karşılaştırma. Ancak 3D baskı teknolojininin sağladığı hassasiyet, ince basabilme vs gibi avantajları sonuna kadar kullanan bir tasarım daha hafif olabiliyor. Tabi bu daha hafif tasarım konvansiyonel inşaata nazaran daha az sağlam oluyor ama yine de model havada dağılmıyor
yani aslında uçmak için yeterli sağlamlıkta oluyor. Ama taşırken vs dikkat etmeniz gerekiyor çünkü özellikle kuyruk tarafı hafif yapılabilmek için hayli narin olarak tasarlanıp basılıyor. Aslında bakarsan bu gerçek uçaklarda da tamamen böyledir. Bizim klasik modellerimiz genellikle gereğinden daha fazla sağlam oluyor.
Rakamsal karşılaştırma vereyim bir de. Yukardaki fotodaki Spitfire ve Hurricane yakın boyutta uçaklar, her ikisi de 2. dünya savaşı avcu uçağı. Yani elmayla elmayı karşılaştırıyoruz diyebiliriz. Her ikisi de elektrikli, aynı güçte motorlar ve aynı pille uçuyorlar. 3D baskı olan spitfire 4 kg, klasik inşaat Hurricane 5.4 kg oalrak uçuyor. Hurricanede ses sistemi de var, yarım kilo ordan geliyor, onu düşersek 4.9 kg yapar, hala ciddi bir fark. Ama ben hurrinin uçuşunu daha çok beğeniyorum, daha bir "warbird" gibi uçuyor, öte yanda spitfire neredeyse "süzülüyor", azıcık bir rüzgarda yaprak gibi sallanıyor, o kadar da tad vermiyor.
Bir örnek daha, bu 109 için verdikleri uçuş ağırlığı 3 kg, ve maksimum kalkış ağırlığı olarak 3.2 kg yazmışlar, neden niçin inan bilmiyorum
Aynı uçağın aynı boyutta olan konvansiyonel inşaat için yapılmış olan Brian Taylor tasarımı bir plan var elimde. Brian taylor modelcilik camiasında hafif inşaat ile ünlüdür, kendisi bu modeli yaklaşık 4kg uçuş ağırlığıyla bitirmiş. Biz fani modelciler en hafif olsa 4.5 kg olarak falan bitirebiliyoruz aynı modeli... Çok ciddi bir ağırlık farkı var yine. Ama öte yandan, konvansiyonel olanlar tam bir warbird gibi uçarken (ve çakılırken
) bu 3d baskı hafif model flapları toplu halde 30km/saat gibi bir stall hızına sahip diyor tasarımcı.. Kubik kanat yüklemesi de 15 çıkıyor bu haliyle.. Pek heyecan vermeyen bir uçuş karakteri olacağı açık
Bana göre, bu modelleri biraz daha sağlam yapsalar bile artan ağırlığı rahatlıkla kaldırabilir, hatta uçuşu daha bile iyi olur diyebilirim. Ama tabi ben deliyim, sözümü dinlemez kimse, hafif uçak iyidir diye bir hurafeye kapılmış gidiyorlar