Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Onelge86
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mehmet Bey, helikopter tanımını ben yapmadım ki. Öyle derler. ;D
Biz Mesut ile çok eskiden beri tanıştığımız için (ama sizlerle daha yeni tanıştığımız için) konuşmalarımız sizi şaşırtmasın. Bakın adam kendini "orta düzey" diye tanımlamış! Yuhh diyorum ben de. Plaj terliğine kumanda tak ver uçursun. Hala "orta" düzey diyor. Hayır bana hakaret ediyor. O "orta" düzey ise benim düzeyim yerin dibinde demektir. :lollol:
Neyse işte... Forumlarda böyle oluyor. Önce ciddi ciddi konuşurken biraz sonra sulanıveriyor ortalık. Ama olsun, sonuçta benzer merakları olan dostlarız öyle değil mi?!

Bak adam bir de okuduğunu anlamamış... Hala regülatör diyor. Yahu kullan regülatörünü bana ne. Ama glow bujiyi ayrı pilden besle. Emniyet emniyettir. Bugün çatır çatır uçarsın ama Allah korusun yarın başka çatırtılar gelir. Aaaa bak şimdi hatırladım. Kimbilir o Sea Fury'de ne numaralar vardı da kontrolden çıktı!!! :coolxf: :P

(Offff çok kötü belden aşağı vurmuşum) :lollol:
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Mehmet Bey, helikopter tanımını ben yapmadım ki. Öyle derler. ;D
Peki abi, öyle diyorsan :D

Sümer Yamaner' Alıntı:
Neyse işte... Forumlarda böyle oluyor. Önce ciddi ciddi konuşurken biraz sonra sulanıveriyor ortalık.
Hep iş hep iş, nereye kadar abi :D Biraz da eğlenmekte gerekiyor :)

Sümer Yamaner' Alıntı:
Ama olsun, sonuçta benzer merakları olan dostlarız öyle değil mi?!
İşte olayın en kısa ve net tanımı :thumbup:
 
Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer abi seviyorum seni ya :) abi pilotaj konusunda seninde nekadar iyi olduğunu biliyoruz :)

P47 yi ve Sea Fury yi nezaman buluşturucaz uçuş sahalarında?

LG-G2 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Türker Akgün' Alıntı:
Muharrem eline sağlık gayet güzel gidiyor inşaat çalışmaları. %p

Elinde bir tane daha DS610 servo olduğunu hatırlıyorum neden onu rudder'da değerlendirmek istemedin ? Birde elevatör tellerinin bağlantı detayında (Y bağlantıda) alyan civatalarla teller sabitleniyor. Kaydırabilir diye düşünüyorum, en azından dremel'le ezip iz yaptığı yerde klavuz bir yüzey oluşturmanı tavsiye ederim, eğer yoksa tabi. ;)

Çok keyifli bir model olacak inşallah, uçuşunu da merak etmeye başladık doğrusu. :)

Çok teşekkür ederim abi çok iyi ayrıntı oldu haklısın hemen yapayım bu akşam :thumbup: :thumbup: %p

ruddere çok fazla önem vermediğimdendir belki abi :) bugün hitec HS 311 aldım onları takacam aileronlara
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Muharrem Bey, yeni fotoğraflar üzerinden birkaç noktayı yazmak istedim. Umarım ukalalık olarak algılamazsınız.

- Birincisi profil fotoğrafınızdan da anlaşılacağı üzere helikoptercisiniz. Helikopterci arkadaşlar uçağa geçtiklerinde en büyük avantajları her iki stick üzerinde de hakimiyetlerinin bulunuyor oluşu. Yani özellikle rudder hakimiyetlerinin oluşu. O nedenle uçakta hemen hiç zorlanmıyorlar. Siz bu uçağa stabilizasyon sistemi takarak bence kendinize haksızlık etmişsiniz.

- Kural olarak servo yekelerinin kullanılmayan uçlarını keseriz. Rudder servonuzda ön ve arkada kalan uçları kesmenizi öneririm. Tam defleksiyonda takılma yapabilirler.

- Bu uçağın en zayıf yeri kanat borusudur. Bildiğiniz kartondan üretilmiş olduğu için birkaç sök tak sonrası bozulur. Gerçi bu uyarı için biraz geç olmuş ama yine de biraz epoksi ile hatta imkan varsa epoksi + elyaf kumaş ile takviye iyi olur. Ayrıca kanatların içi de aynı durumda olduğu için tak çıkar riskini en aza indirmek için boruyu bir kanada monte edip bırakın. Sadece diğer kanadı takıp çıkarmış olursunuz.

- Modellerimde asla yapmadığım ve kabul etmediğim şey, buji kızdırıcının alıcı pilinden beslenmesidir. Sizin de bundan kaçınmanızı öneririm. Bu uçakta motor yan monte ediliyor ve motor kafasına çok kolay ulaşabiliyorsunuz. Yani harici bir kızdırıcı yeterli olacak. Ya da ayrı bir pil kullanabileceğiniz bir düzeneği tercih edin. Ancak ağırlık artışını da göze alacaksınız o durumda.

- Türker Bey'in değindiği nokta çok önemli. Hele ki benzinli motor kullanırsanız... Ama çentik işini en sona bırakın. Tüm ayarları, her iki elevatör parçasının simetrisini kontrol edin. Üçlü birleştirme parçasının vidalarını Locktite olmaksızın sıkıp tellerde işaret oluşturun. Sonra o işaretli yerleri hafifçe eğeleyerek vidaların tutunabileceği çentikleri oluşturun. Benim kişisel tercihim şuydu: Ayarlanabilirliği bozmamak adına sadece elevatörlere giden iki teli çentikli olarak tespit etmiştim. Nihai montaj için tabii ki Locktite kullanın ama çok güçlüsünden değil.

- Depo tapasının vidasına Locktite uygulamanızdan hiç hoşlanmadım. Locktite o malzemeye zarar verip kısa zamanda ciddi bir kaçak oluşmasına yol açabilir gibime geliyor. Depo tapasını değiştirme imkanınız varsa ideal çözüm olur bence. Depo tapasını sıkarken zorlamayın. Adım adım sıkıp arada su altı testi yapın. Aşırı sıkmak hiçbir zaman iyi değildir. Ya göbekten kaçırır ya depo boynunu çatlatır.

- Bu uçağı toplayalı sanırım 2.5 - 3 sene olmuştur. O zaman kılavuzda motor pozisyonu verisi hatalıydı. Oradaki mesafeye göre monte edilince motor geride kalmıyordu. Ben de kontrol etmemiştim ve bu sefer de kuyruk çok ağır çıkmıştı. İlk uçuş için küçük naylon poşetlere çakıl taşı doldurup deponun çevresine tıkmıştık. Sonra cowling montajı yaparken motor pozisyonunun hatalı olduğunu gördüm. Motoru 2 cm kadar ileri almıştım ve doğal olarak ağırlık merkezi sorunu çözülmüştü. Siz de motoru monte etmeden önce kılavuzdaki verilere göre değil cowling pozisyonuna göre hareket edin derim.

- Optima alıcı antenini gövde dışına çıkarmanıza gerek yok. Ahşap modellerde herhangi bir risk olmaz. Gövde içinde bir yere kendi klipsleri ile sabitlemeniz yeterlidir. Mutlaka dışarıya çıkarmak istiyorsanız o iri siyah kısmı değil sadece uçtaki çıplak teli çıkarın çünkü anten orası.

- Uçacağınız alan asfalt ya da beton pist değilse bence tekerlek paçalıklarını hiç takmayın.

Fazlaca ukalalık ettim kusura bakmayın. Umarım rahatsızlık vermemişimdir. Amacım keyifle uçmanız için katkı sağlamak... Kolay gelsin.
Lütfen öyle düşünmeyin abi sizlerin her söylediğiniz kelime benim için bu yolda öğrenecek bir adımdır , siz değerli abilerimin tecrübelerine ihtiyacım var :saygilar::saygilar:
buji ısıtıcını bağladım çünkü kumandam telemetryli biliyorsunuz, alıcıda belki bilmediğiniz bir özellik var SRC girişi

SRC girişi jumperi çıkarılınca +3 & +35 V arası besleme pilini direk bağlıyorsunuz ve kumandada pilin kaç volt olduğunu görüyorsunuz. Bende 2S pil kullandiğim için kumandadan 7.4V olarak limit verdim, bu değerin altına düşünce kumanda susmuyor ve modeli indirmek durumunda kalıyorum . bu sebeple rahatlıkla takıyorum :)

Ağırlık merkezi işini ve kanat borusu güçlendirme işini yapıcam teşekkür ederim.

Alıcı antenini dışarı çıkarmam, geçmiş zamanlarda başımdan geçen haberleşme kopmasından dolayı modelimi tekrar kaybetme korkusu :)

Stabilatör ise yine ilk kullanım korkusu inşallah zamanla sökerim :)

Tekrar lütfe diyorum yorumlarınızı esirgemeyin bu işi öğrenme yolundayım.
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mesut AKIN' Alıntı:
bu arada Sümer abinin dediği gibi rudder servosundaki oratadaki servo kollarını kesmen lazım ama bunun için kullandığın servo kolu zaten yanlış seçim olmuş, pul pul yani telli rudder sistemde rudderdaki 2 tel arasındaki genişlik ile servo koluna bağlı olan 2 tel arasındaki genişlik eşit olmalı ve teller gergin olmalı,

telin bağlantısını nasıl yapacağını biliyormusun ?


kullanman gereken Horn bunun gibi uzun olmalı

images

Abi teli bağladım tatlı sert durumda, Kumpasla açılarınıda ayarladım
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Abilerim yanıtlarınızı gülümseyerek okudum ve öğrendim şimdi konuyu özetlemek gerekirse

Onboard buji ısıtıcısının zararı olmaz ( kendi kanaatim nedeni yıllardır ben ve çevremdeki insanların kullanması ) diğer yanıtımda anlatmıştım şu yani ;
alıcı beslemeyi kumanda ile senkron çalıştırıyorum yani en ufak voltaj değişmelerinde mesut abinin dediği led,ses Bide Telemetry ile önlüyoruz Helici olarak :)
Özür dileyerek söylüyorum sümer abi biz heliyi kaldırmadan önce okadar ayarlar okadar emniyetler okadar hassas kaldırıyoruz anlatamam :) zaten sizlerde sahada görüyorsunuzdur, en ufak hatada mesela kanopinin yerinden çıkmasnda model pert olacak seviyeye geliyor :)

saygılarla :)
 
Ynt: Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Mesut AKIN' Alıntı:
Sümer abi seviyorum seni ya :) abi pilotaj konusunda seninde nekadar iyi olduğunu biliyoruz :)

P47 yi ve Sea Fury yi nezaman buluşturucaz uçuş sahalarında?

LG-G2 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Az önce ESM Sea Fury atölyeye girdi. DLE 55 ile yavaş yavaş hazırlanacak. Baby Sea Fury ile değil abisiyle bir buluşma düzenleriz.
 
Ynt: Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Az önce ESM Sea Fury atölyeye girdi. DLE 55 ile yavaş yavaş hazırlanacak. Baby Sea Fury ile değil abisiyle bir buluşma düzenleriz.
Hayırlı olsun Sümer abi :thumbup:

Mesut AKIN' Alıntı:
mehmet abi nasıl zaman bulupta bu kadar şeyle uğraşıyorsun ya :) bravo abi , valla herşeyi düzenliyorsun
Bu da benim takındım galiba :laugh: Ama zamanında ve baştan yapınca inan günde sadece 5 dak uğraşmak yetiyor :)
 
Ynt: Ynt: Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer Yamaner' Alıntı:
Az önce ESM Sea Fury atölyeye girdi. DLE 55 ile yavaş yavaş hazırlanacak. Baby Sea Fury ile değil abisiyle bir buluşma düzenleriz.
Sümer abi hayırlı olsun, gökyüzü şenlenecek. :)
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Sümer abi nezaman kavuşur gökyüzüne :D nezaman beraber uçabiliriz :D heyecanlandım bak şimdi :D
 
Sonunda EXTRA 330L BLACKHORSE kurulum

Teşekkürler arkadaşlar.
Mesut'cum ben de heyecanlandım. Her akşam kafamı yastığa koyup ilk uçuşu düşünüyorum. Gaz açarken elevatörü tok tutuyorum ki burnu sürtmesin. Malum DLE55'in pervane montajı benim küçük motorlar gibi değil. Zahmetli. :)
Şöyle bir plan yaptım. Bir kere bu uçak öyle Seagull ya da Phoenix gibi üç günde toplanacak kadar ARF değil. :) Adım adım ve sükunetle ilerlemek istiyorum. Tüm ekipmanı Aralık başına kadar temin edip Aralık boyunca montajı yapsam. Ocak'ta da rodajı hallederdim. 28 Şubat 2009 benim ilk patlarlı uçuşum. Onun beşinci yıldönümünde maiden yapmayı düşündüm. Ama 2014'de 28 Şubat Cuma'ya geliyor. O nedenle 1 Mart 2014 Cumartesi diye plan yaptım kafamda. Tabii bunlar hep hayal. Ben eminim ki uçak uçabilir hale gelirse ben sabredemem uçarım. :)