Dihedral Açılı Trainer Modeli Akrobasi ye zorladık olanlar oldu. 



Son düzenleme:
Benim de ft explorer uçağımın kanat katlaması (kanat açıklığı: 1,5m) sonucu kırım yaşamıştım sonra aynı modeli 2. kez yaptım ve kanat arasına 1,5cm e 1cm kesitinde 1,2m uzunluğunda iki adet çubuk, kanadın tam ortasına da bir adet 40cm boyunda 1,5cm çapında tahta kuş tüneği koydum (bulabildiğim en sağlam çubuktuDihedral Açılı Trainer Modeli Akrobasi ye zorladık olanlar oldu.
Benim de ft explorer uçağımın kanat katlaması (kanat açıklığı: 1,5m) sonucu kırım yaşamıştım sonra aynı modeli 2. kez yaptım ve kanat arasına 1,5cm e 1cm kesitinde 1,2m uzunluğunda iki adet çubuk, kanadın tam ortasına da bir adet 40cm boyunda 1,5cm çapında tahta kuş tüneği koydum (bulabildiğim en sağlam çubuktu). Desteklerden dolayı uçuşa hazır ağırlığı 1.2 kilogram olan uçağın sadece kanadı 500 gr oldu.
Sanırım bu durumların olmaması için dihedralden ödün vermek gerekiyor.
Ya da belli bir açıda metal kestirip kaynak yaptıralım.(+1kg)
Bana da aynısı oldu. Bitim yerinden parçalandı.
Çubuk kırılmadı çubuğun bitiminden kanat tutan fotoblok köpük kırıldı sol kanat.
3d yazıcı ile dihedral Açılı sağlı sollu 8 - 10 cm civarı çubuk basmıştım. Onu biraz daha uzaymak gerek sanırım kanat boyunca.
Sim de yaptıklarımı yapayım dedim. Dönerek gidiyim toparlayım. İkinci dönüşte uçak yere yaklaşınca elevator çekip toparlayım derken çatırt.Dihedralin çığlığını duyar gibiyim: Benim ne suçum vaaaarr
Akrobasi yaparken bir harekete nasıl girileceğini bilmek önemli. Ama daha da önemlisi o hareketten nasıl çıkılacağını bilmekİlk zamanlarda heyecan sebebiyle çok basit komutları vermek bile zorlaşabilir. Bu yüzden önce simde çalışma lazım. Sonra da hareketi daha yukarıda denemek lazım. Kalp atışları yavaşladığında aşağıya inilebilir.
Ve tabi plan çerçevesinde hareketleri denemek lazım. Mesela yatay giderken yarım daire çizerek havaya tırmanıp tepede aileron vererek uçağı düzeltmek ve gazı kapatıp çapraz bir şekilde aşağı doğru inmek gibi bir planı daha önce düşünüp sonra uygulamaya koymak. Böylece ne yapacağınızı bilirsiniz ve panikleme durumu olmaz.
Ayrıca seyirciler aşırı dikkat dağıtır. Onları 3 adım arkanıza alıp uçağı sadece önünüzdeki sahada uçurursanız hem 'güvenlik' sağlanmış olur hem de sizin stresiniz düşer. Haliyle daha dikkatli ve verimli uçuşlar yapabilirsiniz. Ben her zaman uçuş öncesinde en az 2 kez benim önüme geçmemeleri konusunda uyarımı yaparak uçuşa başlarım. Ve bunu en ufak delme çabasında tekrar hemen uyararak yerine dönmesini isterim. Buna dikkat etmekte fayda var.
Ben kanat katladığını farketmemişim. Şimdi tekrar izleyince sesi duydumSim de yaptıklarımı yapayım dedim. Dönerek gidiyim toparlayım. İkinci dönüşte uçak yere yaklaşınca elevator çekip toparlayım derken çatırt.
Tabi simde piper cub ile yapıyordum. Bakalım ne olacak işi oldu biraz.![]()
Dihedral Açılı Trainer Modeli Akrobasi ye zorladık olanlar oldu.![]()