Grumman F-9F Panther modeli inşaatı ("Dahta"dan model jet yapımı )

Kanatlarla devam:

Kanat köküyle aileron servosunun olacağı bölme arasında servo kablolarının geçmesi için kağıttan borular yaptım, sinirlere delikler açtım ve bu boruları yerleştirip sinirlere yapıştırdım:

JhY3.jpg


A5D6.jpg


flap kontrol yekesi olacak olan kontraplak parçalar da yerlerine yapıştırılıp kenarlari üçgen balsalarla desteklendiler.

Jsjb.jpg


Flap servosunun montajı için kanattaki yuvanın üst tarafında, öne ve arkaya birer ıhlamür çıta yapıştırdım.

A2Mv.jpg


AeWt.jpg


Servo da bir parça kayın kontraplak levhaya epoksilenmiş ıhlamür bloklara vidalandı. Servonun duruş açısı flapların menteşe hattına göre belirlendi, böylece kontrol çubuğu menteşe hattına tam dik olacak.

AQpm.jpg


A6X5.jpg


Flap servosu kanat servo konektörüne çok yakın olacağı için kablonun fazlalığını sarıp uygun çaplı bir makaronla tutturdum.

Servoyu taşıyan “tepsi” kanattaki yuvasına oturup, ıhlamur çıtalara vidalanıyor. Servonun yuvasındaki görünümü aşağıdaki gibi:
Ai1H.jpg
 
Kablolamada ve kanat gövde birleşiminde Mpx konektör kullanacağım. Her servoya üç kablo gidiyor olacak, bu kabloların uçlarına servo konektörü takacağım.

Azeg.jpg


MPX konektör için kök sinirindeki yuvarlak kablo açıklığının alt kısmını konektörün girebileceği şekilde dikdörtgen haline getirdim

r_9e4067a8-5cc0-4763-94ee-647c085313b0_5bcf6e21d1cb3.jpeg


Konektör güzelce oturuyor bu yuvaya

Ap4D.jpg


Kablolar da flap servo tepsisinin tabanından geçip servonun arkasına uzanıyor. Flap pushrodu bu kabloların üzerinden, herhangi bir temas olmadan hareket edecek

AIqW.jpg


.
Artık kanadın balsa levha ile kaplanması için bir tek boruların yapıştırılması işi kaldı..
 
Son düzenleme:
Kanatlarla devam:

Flap servosunun montajı için kanattaki yuvanın üst tarafında, öne ve arkaya birer ıhlamür çıta yapıştırdım.

Abi Ellerine sağlık çok güzel yapıyorsun hayranlıkla takipteyim,
Bir şey kafama takıldı, Muscat soğuk değil ama uçaklar yükseğe çıkınca nezle mi oluyorlar neye yarıyor bu Ihlamur? :lollol::lollol::lollol:
 
Abi Ellerine sağlık çok güzel yapıyorsun hayranlıkla takipteyim,
Bir şey kafama takıldı, Muscat soğuk değil ama uçaklar yükseğe çıkınca nezle mi oluyorlar neye yarıyor bu Ihlamur? :lollol::lollol::lollol:

Abi bildiğin gibi değil, kiş aylarinda buranin bir sabah ayazı var, 17-18 derece falan, buz kesiyor heryer :lol::lol:

Teşekkürler :)
 
Kanat boruları hysol epoksi kullanılarak kalıcı olarak yerlerine yapıştırıldılar.

AFUt.jpg
Ayw6.jpg


Artık kanatların içinde yapılacak bir iş kalmadı gibi (kanat borularının arkasındaki alanlara destek yapıştırılacak sadece). Bu haftasonu kanatların üst yüzeyleri de kaplanıp flap ve aileronlar kesilip ayrılabilirler :thumbup:

Hazır hysolün tetiğine basılmışken türbinin ve soba borusunun modele monte edileceği yatakların da iskelete yapıştırılmasını da tamamladım. 6x6 mm üçgen kesitli balsa çıtalar ve hysol ile tüm yapışma yüzeyleri desteklendi.

AoSv.jpg

A4z5.jpg


Kanat tarafındaki çıkıntılarda da kritik köşeler yine üçgen çıtalar ile desteklendiler. Bu da artık bu kısmın kaplanabileceği anlamına geliyor. :halay::halay::halay: Çok yakında modelde kaplanmamış alan kalmayacak, ki bu da nihai tesviye ve cam elyafı kumaş/epoksi kaplama vakti yaklaşıyor demektir :RCKolik:
 
Güncellemesi zaten kanatla ilgili mevzuları anlatıyor detaylı :)

Gövde de kanatla birleşim yerinin arka kısmını kaplamak için kağıttan şablonlar çıkartarak balsa levhalar kesip yerlerine yapıştırdım. Balsaların lif yönleri de yine kaplanacak olan alanın geometrisine ve kıvrımlarına göre seçildiler. Fotoğrafta görünmüyor amaek yerlerine ve çok geniş açıklıklara da alttan destek olması için çıtalarla kirişler atıp kaplamayı bunlara da yapıştırdım. Malum burası uçağın alt kısmı ve bazen taşırken buralardan da tutmak gerekebilir diyerek biraz güçlendireyim dedim.

G2hY.jpg


Kanatların her ikisinin de üst kaplamaları yapıldı ve kenarlar traşlandı. Flaplar ve alieronlar kesilebilir artık.

GNwh.jpg
 
Video güncellemsi vakti :)
Video sonunda bize teşekkür etmişsin Evren hocam ama esas biz teşekkür ederiz :) Her aşamayı bu kadar detaylı paylaşmana rağmen bir de üşenmeyip böyle özet videolar da çekiyorsun, daha ne olsun %p:bravo:

Üzerinde konuştuk mu hatırlayamadım :rolleyes: ama video izlerken aklıma geldi. Uçağı dizayn eden amca neden aileronları da flapler gibi dizayn etmemişse, klasik yöntemi tercih etmiş ?

Bu arada RCKolik tişörtümüz de videoya çok güzel bir hava katmış :RCKolik:
 
Buarada, modeli tüm ekipmanlardan sıyırıp dahta harici herşeyden arındırdım ve tartıya koydum (sadece 30 grlık bir servoyu unutmuşum içerde :) )

GW7x.jpg


GrFp.jpg


Bu haliyle hemen hemen tüm dahtalar tamamlanmış halde diyebiliriz, eksik olanların da gelmesiyle toplam 3300-3400 grlık bir dahta yapımız olacak demektir.

Bir ara üşenmezsem diğer tüm bileşenleri de tartıp yazıp eklerim, artık yavaş yavaş daha hassas ağırlık tahminleri yapabilecek duruma geliyoruz :thumbup: