Deponun yapımı ile ilgili videonun işlenmesi bitmek üzere, en azından ben yapacağımı yaptım, gerisi yazılımın işi, sonrasında da youtube a yüklenecek. Onları beklerken ben de günün raporunu yazıvereyim şuraya
Pantere yeni depo yaptığım bu ara dönemde motorun ayarlarında da ufak bir değişikliğe gitmiştim, motorun maksimum devrini 141000'den 136000'e düşürmüştüm. Bu motorun tam gazdaki gücü bu model için gereksiz fazla, aslında ideal güç kaynağı yaklaşık 80N olur diyordum hep. Kingtech motorları için güzel bir devir/itki grafiği vermediği için ve halihazırda bir itki ölçme düzeneğim olmadığı için 136bin devir kaç newtona denk geliyor bilemiyorum tam olarak, ama önemli de değil. Derdim hazır depoyu küçültürken motorun da maksimum devrini kısarak yakıt tüketimini azaltmaktı.
Sahaya gidip modeli kurup genel kontrollerimi yaptıktan sonra depoyu doldurdum. Sabah da yazdığım gibi bu yeni hava kapanı ile yakıt dolumu yapmak çok rahat ve kolay, modeli hiç kıpırdatmadan kabarcıksız bir dolum mümkün oluyor. Sonrasında motoru çalıştırdım, bu sefer motor anında çalıştı, sevindirdi, umut verdi. Sonrasında yerde uzun süreli tam gaz denemeleri yaptım, yakıt sisteminde hiçbir kabarcık baloncuk vs oluşumu görmedim. Sonra uzun süreli rölanti ve ani gaz açma/kapama testleri yaptım, onlar da sorunsuz geçince taksi ve kalkış koşusu hızlanma testleri yaptım, motor tarafında herhangi bir sorun görmeyince de motoru kapattım ve soğumaya bıraktım. Taksi testleri sırasında frenler sanki eskisine nazaran biraz daha az tutuyormuş gibi bir hisse kapıldım ama çok da üzerinde durmadım, sonuçta modeli güzelce durdurabiliyorlardı.
Motoru bir süre dinlendirip soğuttuktan sonra depoyu tekrar doldurdum, motoru çalıştırdım ve pistbaşı yaptım. Motorun gücünü kısmış olduğum için biraz daha uzun bir kalkış koşusu olabilir diye normale göre daha geriden başladım ama motorun gücü gayet yerindeydi ve normal bir şekilde kalkıp tırmanışa geçtim. Sonrasında da sakin bir uçuş yaptım. Yeni depo ile ne kadar süre uçacağım kesin olmadığı için kumandadaki sayacı da 6 dakikadan 4,5 dakikaya çekmiştim. Alarm çaldı, modeli iniş moduna sokup şiddetli yan rüzgara rağmen sorunsuz bir şekilde indim. Frenlerin zayıf olduğu hissiyatı yine oluştu, bir ara açar temizlerim diye geçirdim aklımdan. Modeli yanıma getirip motoru durdurduktan sonra içine baktığımda da deponun halen yarı yarıya dolu olduğunu farkettim, hava kapanında da hiç kabarcık yoktu, hepsi iyi haber. İkinci uçuşu biraz daha uzun süreli yaparım diye planladım.
Bir süre hem modeli hem kendimi dinlendirdikten sonra ikinci uçuş için depoyu doldurdum, motoru çalıştırdım, son kontrolleri de yapıp pistbaşı yaptım. Yine normal bir kalkış yaptım ama anormal olarak bu sefer iniş takımlarının toplanmadığını farkettim. Birkaç deneme daha yapıp toplanmadığını görünce de biryerlerde bir sorun var, ne olur ne olmaz diye dönüp inişe geldim. İniş sorunsuz oldu ama bu sefer frenler neredeyse hiç tutmuyordu, model indikten sonra epey bir yol katedip öyle durdu. Modeli tekrar yanıma getirip iniş takımları neden kapanmadı acaba diye incelerken bir anda bende jeton düştü!! frenler gittikçe zayıflıyor ve bir andan itibaren de iniş takımları da çalışmaz hale geliyor, bunların ikisi de aynı pilden besleniyor. Hemen pili söküp gerilimini ölçtüm, kendine hayrı kalmamış garibimin, hatta bir hücresi 3V altına bile inmiş, hasar görmüş olma ihtimali bile var... Neyse en azından sorunu bulduk diyip söktüm pili, sonrasında da 3. uçuşu iniş takımları açık (ve frensiz!) olarak yapıp touch and go yapar yapar dururum ,biraz iniş çalışır pasımı atarım diye düşündüm ve 7 touchandgo yaptıktan sonra indim, tabi frenler olmayınca uçak indikten sonra uzadıkça uzadı

allahtan pist uzun

.
Velhasıl, panter yeni yakıt sistemiyle uçuşlarına devam eder hale geldi ve toplamda da 70. uçuşunu tamamlamış oldu. Bu yeni depo ile CG de sanki biraz geri kaydı ve modelin tepkilerini daha iyi bir hale getirdi gibi hissettim ama hayli darbeli bir yan rüzgar vardı, bu konuda net bir çıkarım yapmak çok uygun olmaz.
Pil de eve dönünce hiç vakit kaybetmeden "şartlandırılmaya" alındı, şimdilik ciddi bir hasar kapasite kaybı vs görünmüyor ama bundan sonra daha dikkatli takip etmek gerekeceği kesin, en azından frenlerin zayıflamaya başladığı an pili kontrol etmek gerektiğini öğrendim
Yarın da uçuş günü olacak bir aksilik olmaz ise

