Pilot Rc 73" Extra 330SC

Jikleye motor çalışırken müdahale edilmez ki... Hatta servolu sistemlere ben ne olur ne olmaz diye jikle koruma devresi yapıyorum ki motor çalışırken hiçbir şekilde jikle aktive edilemesin.

Haklısınız motor çalışırken gerek yoktur. İlk kullanımda motor çalışması için çektik. Motor çalıştı. Sonrasında nasıl normal konuma alacağız.
 
Motor soğukken kolay çalıştırmak için jikle çekilir. Hava girişini kısarak fazla yakıt akışı sağlanır. Motor ısınınca jikle normal konumuna alınır. Motor çalışırken pervane bu işleme mani olacaktır. Motoru durdurup müdahale etmek gerekecek.

Emre bey, modelcilik altyapinizi bilmemekle birlikte, yorumdan anladığım kadarıyla otomobildeki cikle uygulamasını anlatiyorsunuz sanırsam.
Oradaki amaç motor isinincaya kadar zengin karışım saglayarak motoru korumak.
Bizim uçak motorlarindaki cikle (choke) yalnızca venturi ağzını klepe ile kapatıp karbüratöre yakit emdirmek için kullanılıyor.
Bir başka deyişle, motor çalıştığında cikle ile işimiz çoktan bitmiş oluyor. Motor çalışmadan oncek ilk patlatma sonrası cikle açılıyor ve cikleyle işimiz bitiyor. Sonrası vur çalışsın...
 
Haklısınız motor çalışırken gerek yoktur. İlk kullanımda motor çalışması için çektik. Motor çalıştı. Sonrasında nasıl normal konuma alacağız.
Çekili halde çalışmaz. Daha doğrusu patirdar ve stop eder. Stop ettiği zaman da cikleyi açıp motoru o zaman çalıştırınız
 
Uçakta benzinli motor hiç kullanmadım. Bu arada Motor Meslek Lisesi mezunuyum. :D Ama jikleyi bahsettiğiniz yakıt emdirme için kullanmak hiç aklıma gelmezdi. Teknede benzinli motorda yakıt emdirmek için karbüratör ağzına parmak tıkayıp aynı işlemi yapıyorum.
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Uçakta benzinli motor hiç kullanmadım. Bu arada Motor Meslek Lisesi mezunuyum. :D Ama jikleyi bahsettiğiniz yakıt emdirme için kullanmak hiç aklıma gelmezdi. Teknede benzinli motorda yakıt emdirmek için karbüratör ağzına parmak tıkayıp aynı işlemi yapıyorum.

Uçakta cowling olunca parmak oraya ulaşamıyor malesef ?

4 zamanlı eski tip glow motorlarda da kullanılan bir sistemdir cikle yakıt emdirmek için
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarven Bedikoğlu
Uçakta benzinli motor hiç kullanmadım. Bu arada Motor Meslek Lisesi mezunuyum. :D Ama jikleyi bahsettiğiniz yakıt emdirme için kullanmak hiç aklıma gelmezdi. Teknede benzinli motorda yakıt emdirmek için karbüratör ağzına parmak tıkayıp aynı işlemi yapıyorum.
Uçak motorundaki jikle de zaten karbüratör hava emişini kapatıyor. :D
 
Bugün gaz servosunu sabitleyip servo kolunu monte ettim. End point ayarını yapıp birkaç defa ileri geri test ediyordum ki servodan garip bir çığlığa benzer ses gelmeye başladı. Söküp boşta iken videoya çektim. Başıma ilk defa geldi böyle birşey, fikri olan ?

 
Bugün gaz servosunu sabitleyip servo kolunu monte ettim. End point ayarını yapıp birkaç defa ileri geri test ediyordum ki servodan garip bir çığlığa benzer ses gelmeye başladı. Söküp boşta iken videoya çektim. Başıma ilk defa geldi böyle birşey, fikri olan ?



Sorun çözüldü dostlar. Servonun içerisini açtığımda gördüm ki devre kartında, elektromotorun arka yatağına denk gelen kısımda bir delik mevcut ve buradan arka motor yatağına ulaşılabiliyor.

Minik alyen ucuyla gres yedirdim yatağa, biraz hareket ettirdikten sonra ses kesildi.

Gaz kolu, servo ve ciklenin montajının bitmis ve çalışır hali şu şekilde:

 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Bugün gaz servosunu sabitleyip servo kolunu monte ettim. End point ayarını yapıp birkaç defa ileri geri test ediyordum ki servodan garip bir çığlığa benzer ses gelmeye başladı. Söküp boşta iken videoya çektim. Başıma ilk defa geldi böyle birşey, fikri olan ?
Hiç bir servoda böyle bir ses duymamıştım :eek: Neyse siz zaten sorunu çözmüşsünüz :thumbup:
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Buna dokanmadım daha ?

Geçmiş uçakların başına gelenleri anlatıyordu birileri, e bu garibim de duyunca başladı ağlamaya ?
Aynı kutuda başka servolarla beklediyse aralarında dedikodu yapmışlardır tabii.