Pilot Rc 73" Extra 330SC

Jikle çözümü gayet hoş olmuş Rıfat Hocam bence. %p Tek soru işareti motor çalıştığında ne kadar salıntı yapacağı, onuda göreceğiz yakında sanırım. ;)
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Jikle çözümü gayet hoş olmuş Rıfat Hocam bence. %p Tek soru işareti motor çalıştığında ne kadar salıntı yapacağı, onuda göreceğiz yakında sanırım. ;)

Yorum için teşekkür ederim. Boşluk yok pushrod ve cikle kolunda, öyle olunca sallantı da yok. Boşluk olması durumunda açıp hem motor bölümünü kontrol edip hem de boşluğu gidermem birkaç dakikami alır yalnızca. Cikle cowling sökülüp takılırken de en ufak bir engel teşkil etmiyor. Arkadan cikle olması durumunda motoru indirmek biraz uğraştırıcı olabilirdi; ancak şu an yalnızca ateşleme soketini söküp, dört civatayi gevşettiğim anda motor elimde... Oldukça pratik oldu bu haliyle... Salıntı yapsa da benzin hortumu herhangi bir yere zarar vermesini engelleyeceği için bence bu çözüm tamamdır.

Modellerin ömürleri bazen çok kısa olabiliyor malum kırımlar dolayısıyla; ancak önlenebilir-ekipman sebepli kırımlar hep çok can sıkıcı olmuştur benim için. Pilotajdan dolayi kırım bir nebze ancak aa servo başı çıkmış, ya da tüh silikon hortum düşmüş gibi nedenlerle kırımlarla karşılaşmaktan olabildiğince kaçınıyorum

Bunu engellemek adına modellerimi yapım aşamasında dikkatle topluyorum. Buna tabi doğru servo geometrisi, tüm kontrol yüzeylerinin ve servolarin kasıntı olmaksızın çalışması, düzgün sıkılmış civatalar, gerekli her yerde civata sabitleyicisi kullanımı. servo civata yataklarının alıştıktırıldıktan sonra cyano ile çimentolaştırılması, kablolamanın olası erozyondan korunmasi (çorap. makaron, eriyen bant vs kullanımı ile), tüm uzatma soketlerinin düzgünce klipslenip kilitlenmesi ve benim önemsediğim başka bir konu da modelin inşası bittikten sonra içerisindeki tozdan, talaştan ve olasi minik civata metal artiklarindan arindirilmasi şeklinde bir liste beliriyor. Bu detaylara dikkat ettikten sonra uçuş sahasına gidip de tamirle uğraştığım binde birdir...
Son benzinli modelimde neredeyse 50 uçuşta bir yalnızca kontrol bakımı yapıyordum, o da herhangi bir stres çatlağı varmı, gevşeyen eden bir yeri varmi diye, onun disinda ucus sirasinda sorun yaşamayacağım konusunda (montaj kaynakli) kafam rahat idi

Uçuş gününü uçuş yapıp, temiz havada stresimi atip, dostlarla sohbet etmekle geçirmeyi seviyorum, tamiratla uğraşmayı değil...
 
Son düzenleme:
Yorum için teşekkür ederim. Boşluk yok pushrod ve cikle kolunda, öyle olunca sallantı da yok. Boşluk olması durumunda açıp hem motor bölümünü kontrol edip hem de boşluğu gidermem birkaç dakikami alır yalnızca. Cikle cowling sökülüp takılırken de en ufak bir engel teşkil etmiyor. Arkadan cikle olması durumunda motoru indirmek biraz uğraştırıcı olabilirdi; ancak şu an yalnızca ateşleme soketini söküp, dört civatayi gevşettiğim anda motor elimde... Oldukça pratik oldu bu haliyle... Salıntı yapsa da benzin hortumu herhangi bir yere zarar vermesini engelleyeceği için bence bu çözüm tamamdır.

Modellerin ömürleri bazen çok kısa olabiliyor malum kırımlar dolayısıyla; ancak önlenebilir-ekipman sebepli kırımlar hep çok can sıkıcı olmuştur benim için. Pilotajdan dolayi kırım bir nebze ancak aa servo başı çıkmış, ya da tüh silikon hortum düşmüş gibi nedenlerle kırımlarla karşılaşmaktan olabildiğince kaçınıyorum

Bunu engellemek adına modellerimi yapım aşamasında dikkatle topluyorum. Buna tabi doğru servo geometrisi, tüm kontrol yüzeylerinin ve servolarin kasıntı olmaksızın çalışması, düzgün sıkılmış civatalar, gerekli her yerde civata sabitleyicisi kullanımı. servo civata yataklarının alıştıktırıldıktan sonra cyano ile çimentolaştırılması, kablolamanın olası erozyondan korunmasi (çorap. makaron, eriyen bant vs kullanımı ile), tüm uzatma soketlerinin düzgünce klipslenip kilitlenmesi ve benim önemsediğim başka bir konu da modelin inşası bittikten sonra içerisindeki tozdan, talaştan ve olasi minik civata metal artiklarindan arindirilmasi şeklinde bir liste beliriyor. Bu detaylara dikkat ettikten sonra uçuş sahasına gidip de tamirle uğraştığım binde birdir...
Son benzinli modelimde neredeyse 50 uçuşta bir yalnızca kontrol bakımı yapıyordum, o da herhangi bir stres çatlağı varmı, gevşeyen eden bir yeri varmi diye, onun disinda ucus sirasinda sorun yaşamayacağım konusunda (montaj kaynakli) kafam rahat idi

Uçuş gününü uçuş yapıp, temiz havada stresimi atip, dostlarla sohbet etmekle geçirmeyi seviyorum, tamiratla uğraşmayı değil...

Aynen katılıyorum. Benzinli modellerde serbest ve korunmasız bir kablonun, bir hortumun ne de güzel aşındığını, delindiğini pek çok kez gördüm. Tezgahtan model düzgün ve emniyetli çıkmalı.

Rıfat,
LiFe ile çalışacağının teyidini imalatçısından aldıktan sonra satın aldığım bir servoya boşta servo tester ve A123 2s bataryamla cycle testi yaparken benzer bir ciyaklama sonrasında servo kasası (metal) ateş gibi olmuş ve servo yanmıştı. Sonra bir daha sesi çıkmadı. Senin besleme voltajın nedir? Onla ilgili olabilir mi acaba diye bir şüphe oldu bende.
Şu an tam içerdeki yapıyı hayal edemediğim için gres uygulaması hatayı elimine mi etti yoksa örttü mü? Belki sende bir otomatik cycle testinde servoyu biraz çalıştırıp, sesin tekrarlanmadığını ve kasada bir ısınma olmadığını gözlersen daha iyi olabilir. Bir o açıdan da değerlendir derim.
 
Aynen katılıyorum. Benzinli modellerde serbest ve korunmasız bir kablonun, bir hortumun ne de güzel aşındığını, delindiğini pek çok kez gördüm. Tezgahtan model düzgün ve emniyetli çıkmalı.

Rıfat,
LiFe ile çalışacağının teyidini imalatçısından aldıktan sonra satın aldığım bir servoya boşta servo tester ve A123 2s bataryamla cycle testi yaparken benzer bir ciyaklama sonrasında servo kasası (metal) ateş gibi olmuş ve servo yanmıştı. Sonra bir daha sesi çıkmadı. Senin besleme voltajın nedir? Onla ilgili olabilir mi acaba diye bir şüphe oldu bende.
Şu an tam içerdeki yapıyı hayal edemediğim için gres uygulaması hatayı elimine mi etti yoksa örttü mü? Belki sende bir otomatik cycle testinde servoyu biraz çalıştırıp, sesin tekrarlanmadığını ve kasada bir ısınma olmadığını gözlersen daha iyi olabilir. Bir o açıdan da değerlendir derim.

Servolar HV degiller, öyle olunca ben de regülatörle kullanıyorum mecburen.

Çıkış gerilimi azami 6.5 volt olabiliyor
benim regülatörde.

2PPtK.jpg


Servoyu gerilimden dolayı hasarlama durumu söz konusu değil bu sebeple. En yuksek voltajda tüm servolari yaklaşık 20 dakika çalıştırdım o gün. Herhangi bir garip ses ya da ısınma olmadı (aluminyum govdede tatlı bir ılıma var, o da zaten olması gereken şey, soğutma işlevini yapıyor)

Şu an rodaja doğru yelken açtım. Toparlayıp cikiyorum ?
 
Servolar HV degiller, öyle olunca ben de regülatörle kullanıyorum mecburen.

Çıkış gerilimi azami 6.5 volt olabiliyor
benim regülatörde.

2PPtK.jpg


Servoyu gerilimden dolayı hasarlama durumu söz konusu değil bu sebeple. En yuksek voltajda tüm servolari yaklaşık 20 dakika çalıştırdım o gün. Herhangi bir garip ses ya da ısınma olmadı (aluminyum govdede tatlı bir ılıma var, o da zaten olması gereken şey, soğutma işlevini yapıyor)

Şu an rodaja doğru yelken açtım. Toparlayıp cikiyorum ?
İmuk'a mı gittin Rıfat?

Dur, hazır rodaj demişken soralım. Sen hangi taraftasın söyle bakalım; rodajı illaki mineral yağla 32:1 oranla yapanlardan mısın, yoksa sentetikle yaparım 30:1 , 40:1 yaparım, rodaj sonrası 50:1 ile devam ederim diyenlerden mi, ya da başka bir yoğurt yeme tarzın mı var?
 
  • Haha
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Feci bir tartışma konusudur bu! Ben 1:30 oranında mineral yağ ile rodaj yapıp, aynı yağ ve oranla devam ediyorum. Hadi buyur bakalım.... (itiraf: arada bir 1:40 ta kullandığım oluyor)
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi