- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,076
- Yaş
- 48
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak

Pilotaj kalkmak ve inmektir. Modele (uçağa ) alışma adına en doğrusunu yapıyorsunuz.
Net ve güzel fotoğraflar için teşekkür ederiz.
İyi çalışmalar.?

(Baya konu dışı olacak ama dikkatimi çekti, fotoğraflarda gözüken ilerlerdeki elektrik direkleri neden boyalı. Özel bir sebebi var mı ki?)
İstanbul Boğazı'nı Sarıyer sırtlarından geçen iki yüksek gerilim hattı direk çifti de böyle boyalı değil mi?Benim tahminim hava trafiği için görülebilirlik kazandırmak amacıyla yapıldığı. Elektrik kablolarının da en üstlerinde bolca “top” monte vaziyette, onların görülebilirlik amacıyla yapıldığını biliyorum. Bu bölge pist nedeniyle epey bir helikopter trafiğine sahip...
Abi kısaca şöyle... Uçak yere teker koyarken tam stall oluyorsa (ki burunhafif yukarıda olur bu durumda) uçak yere üç tekeri ile birlikte temas eder. Hatta bazıları önce kuyruk tekerini yere koyarlar. Buna üç nokta inişi diyoruz.Bu arada, bir onceki sayfada Sumer abiyle aranizda cok guzel anlasiyorsunuz ama, benim gibi cahiller anlamiyor arkadaslar ? wheel landing nedir, 3 point landing nedir?
Şahsen jet motorunda geçikme yaşandığını bu proje ile öğrendimİşte ideal bir iniş için modeli aşağıda görünen açıda uçurup çökme hızını da gazla kontrol etmek gerekli. Ama turbinin gaz tepkimesindeki gecikme nedeniyle bunun için epey bir alışma süresi gerekecek: