JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan arda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Ynt: JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Arkadaşlar ben Jr Forza da Gaui nx4 deki ikonu kullanıcam. Ve dedim madem ikonu kullanıcam. Ilk onun governor unu kullanırım dedim. Zira ESC nin de governor özelliği var ama yurt dışı formlarda kötü bahsedilmiş.
Ben manual baktığımda görememiştim governor özelliğini. Gerçi parametreler tıpki Align ESC benziyordu.

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Şimdi diceksiniz. Erhan küçücük heli dede governor kullanılırmı. Ben artık governor é alıştığım her sistemde kullanım taraftarıyım. Düz Curve veya fule yakın gaz Curve leri bana mantık olarak ters geliyor.

Bende hobiwing rpm söndürdü sipariş verdim. Bide İkon için governor kablosu. Bakalım 2700-2800 arası önermişler. Denicez görecez
Demiyeceğim zira Türker Gaui X3 6S'de Governor gördüm ve resmen canavar canavar :thumbup: :thumbup: Elektronik destekliyor ise model micro bile olsa Governor şart.

Bu lüksü tattıktan sona "Governorsuz sahneye çıkmam abi" :lollol: :lol:
 
Ynt: JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Sağolasın mehmet abi. Arkadaşlar ESC nin limitlerini nasıl tanıtıyoruz. Özellikle kuran arkadaşlar. Align deki gibi mi? Kumanda gaz kolu yukarda iken heliye elektirik veriyoruz. Daha sonra mimimumamı çekiyoruz. Yoksa hiç bişey yapmıyormuyuz. Özellikle kuran arkadaşlar soruyorum. [emoji12] [emoji12] [emoji12]
 
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Mehmet Kucuksari' Alıntı:
JR ve kalitesini bilemem zira hiç JR olmadı :-\ Rasim ama ALIGN başka kuş tanımam :lollol: :lol:

Abi en nihayetinde heli işte, herşeyi aynı... Farklı, kaliteli, özel kılan detaylar :)

1- Servo hornların sıkılabilir, ayarlanabilir olması, subtrim olayını bitirmesi çok güzel tasarım.
2- Şaft kalınlıkları oldukça iyi... 6mm ana, 4mm kuyruk. Gaui x3 te 360mm pal çeviriyorum, onda da bu kalınlıklar var.
3- Kanopi daha şık, elektroniği çok daha iyi sarıyor.
4- Cyclic servoların yuvası güzel düşünülmüş, trex450pro frame gibi hornları ayarlamak eziyet değil, dışarıdan müdahale etmek çok kolay.
5- Ekstra dişli ile kuyruk aktarma yok, doğrudan ana dişli üzerinde pulleye bağlı. Pulley çapı büyük olduğundan kayış atlama sıkıntısı da yok.
6- One way rulman autorotation gear üzerinde değil, öyle bi gear yok zaten, pinyon dişli içine yerleştirilmiş.
7- 35a esc yerine 50a esc var, 6s uyumlu, motor değişimi durumunda esc değişmeye gerek yok.
8- Kuyruğu sıkan case tasarımı güzel, çift kamalı, kuyruk tarafı vida ile sabitleniyor dönmeye karşı. Dual push slidera sahip...
9- Ünite için arka tarafta düz bir zemin var. Hatta kimi ünitelerin sensörü ayrı olduğundan her ikisi için de bu düz zemin ikiye çıkarılabiliyor. Modelin yanına falan yapıştırmaya gerek yok.
10- Her bir parçanın üzerinde yazan JR PROPO yazıları, en ufak parçanın üzerinde bile.. Kaliteyi hissettiriyor.
11- Step by step kurulumu, her bir parçayı ve gereken tiplerde gereken miktarlarda vidayı pulu ayrı ayrı poşetlemeleri, resmi kurulum videosunun olması, bu videoda manualdeki step numaralarına göre gitmeleri, bu sıralamanın düzgün olması, taktırdığı bir şeyi sonradan söktürmemesi...
12- Fiyatı :laugh:
13- Aklıma şu anda gelmeyen herşey :D
 
Ynt: JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

ERHAN YILMAZ' Alıntı:
Arkadaşlar ESC nin limitlerini nasıl tanıtıyoruz. Özellikle kuran arkadaşlar. Align deki gibi mi? Kumanda gaz kolu yukarda iken heliye elektirik veriyoruz. Daha sonra mimimumamı çekiyoruz. Yoksa hiç bişey yapmıyormuyuz. Özellikle kuran arkadaşlar soruyorum. [emoji12] [emoji12] [emoji12]

Manualinde aynen öyle diyor throttle curve initiation bölümünde.
 
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Model servis köşemden merhaba ;D

Ünite montajı ve elektronik ayarlarını bekleyen Forza 450 ve Mekanik olarak inşaa bekleyen 600 nitro.

Fakat baba yorgun be.:laugh: :laugh: Bu aralar çok yordum kendimi biraz dinleneyim .:laugh: Yarın toplarım.:lollol:

Takımımıza yeni katılan takım arkadaşlarımızı ve abilerimizi doğru seçiminden ötürü kutlarım. :RCKolik:

Maşallah güzel duruyor yahu. ;D JDM heli bir başka , Japon araba kullanıcıları bilir. :lollol:

78GRPL.jpg
 
Ben ayara da başladım hazır elimdeyken... Yarına tekrar oturmayayım başına :)
 
Ynt: JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

off misss gibi alet ya :) JDM forewer :D

Japon hastasiyim :)

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
arkadaşlar esc yi kalibre etmeye kalktım. gaz kolu en yukarda iken elektirik verdim daha sonra ses geldikten sonra gaz kolunu aşşa çektim. ama ayar sesleri geliyor. acaba calibre edem varmı aramızda.
 
Rasim Öztürk' Alıntı:
Ben ayara da başladım hazır elimdeyken... Yarına tekrar oturmayayım başına :)

Kolay gelsin.

Benim satallite kablom yok ya. :( Oğulcan gönderecekti ama haber bekliyorum bakalım.

3gx i kuracağım yoksa. Gerçi ayar için 3s pilim var fakat uçmak için pil almam lazım ayrıca pil önerileriniz nedir öğrenmek isterim.1 buçuk senedir nitro model ile uçtuğum için elektirikli helilerden uzak kaldım.

Mehmet ÖZER' Alıntı:
We love Vtec :thumbup::agreed:


Vayyy hondacı kardeşim. :laugh: 3 adet Hondam oldu. 2 adet Ek4 Vti birisi turboydu.Diğeri eg kasa üstünde b16a2 motor vardı. Hızlı arabaları bıraktım fakat Japonya kokusunu özlemişim.O yüzden bu heliyi ayrı bir sevdim.:)
 
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Arda Erkan' Alıntı:
Kolay gelsin.
Benim satallite kablom yok ya. :( Oğulcan gönderecekti ama haber bekliyorum bakalım.
3gx i kuracağım yoksa. Gerçi ayar için 3s pilim var fakat uçmak için pil almam lazım ayrıca pil önerileriniz nedir öğrenmek isterim.

Eyvallah ;) Bitti ünite ayar ama ufak açısal sorunlar var ;D Servo hornların avantajını kullandım, swash levelerı koydum üzerine, üç köşe teşkili yapıp sıktım hornların vidalarını :) Bu arada bu modelin ana shaftı 6mm olduğundan mütevellit, trex450 levelerları kullanılamıyor. Şundan lazım;

http://www.banggood.com/GAUI-6mm-Spindle-Swashplate-Leveler-Corrector-X3-Forza-450-944021-p-934407.html

Bende Gaui x3 olduğundan (onun da şaftı 6mm) bunu edinmiştim, Forza450 de de işe yaradı. Olmayanlar artık ya ziptie metodu ile, yada göz kararı bakarlar swash levela...

Bendeki sıkıntı 11-12 derece olması gereken collective açı değeri 15 civarında, 7-8 derece olması gereken cyclic değeri 12 derece civarında (vstabi yazılımında izin verilen aralık içinde daha azaltamıyorum)... Pallere açı veren linkleri biraz kısaltmam gerek sanırım. Şimdi üşendiğimden onu da yarın yapacağım :)

Modeli ingiltereden alırken bir adet satellite, bir adet de Gens Ace 2200mah 25c lipo aldım. Satellite 30 dolar kadardı, lipo da 25 dolar... Gens Ace iyidir diyeyim ;)
 
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Pilleri bende 25c gens almayı düşünüyorum bakalım.Fikrin için teşekkürler. :)

Rasim ben görünce çok şaşırmıştım fakat swash leveller gördüm ben sanki kit içinden çıkan.:)

Edit: Evet şimdi parçayı buldum.:thumbup: Ziptie mantığında bakılıyor.Parçanın ağzı yarım olarak açık olduğu için üst kafayı sökmeden swash kontrolünü yapabiliyorsunuz.Bence oldukça kullanışlı gözüküyor. :thumbup: Kit için bir artı daha yazalım :laugh:

XYznv0.jpg
 
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Arda Erkan' Alıntı:
Edit: Evet şimdi parçayı buldum.:thumbup: Ziptie mantığında bakılıyor.Parçanın ağzı yarım olarak açık olduğu için üst kafayı sökmeden swash kontrolünü yapabiliyorsunuz.Bence oldukça kullanışlı gözüküyor. :thumbup: Kit için bir artı daha yazalım :laugh:

Bunu diyorsan bu var evet de, ben yine de üç ayaklı olanı daha kullanışlı buluyorum. Üç noktadan yerleştirince yandan bakışta hepsini aynı anda "ince görebiliyorum" :)

Kafayı ayar sırasında sök tak yapmamak için, mekanik toplarken hiç takmadım. Servo linkleri sık dedi, sıkmadım. Geri kalan herşeyi normal topladım. Üniteyi yerleştirdim, esc bağlantısı yaptım, satellite'i bind ettim, kumanda kalibrasyon işlerini halletim. Üniteden çeşitli seçimleri yaptım, servoların normal/reverse'lerini ayarladım. Levelerı koyup servo hornları sıktım. Sonra kafayı yerleştirdim yerine. Hem level işini kendi swash levelerımla yapmış oldum hem de kafayı sök tak yapmadım. Ondan sonrası açı ayarı zaten.

Bu ayar işlerinde bunları göz önüne alarak manualden ufak bi ayrılmam oldu özetle :)
 
JR PROPO FORZA 450 TAKIMI

Rasim Öztürk' Alıntı:
Bunu diyorsan bu var evet de, ben yine de üç ayaklı olanı daha kullanışlı buluyorum. Üç noktadan yerleştirince yandan bakışta hepsini aynı anda "ince görebiliyorum" :)

Kafayı ayar sırasında sök tak yapmamak için, mekanik toplarken hiç takmadım. Servo linkleri sık dedi, sıkmadım. Geri kalan herşeyi normal topladım. Üniteyi yerleştirdim, esc bağlantısı yaptım, satellite'i bind ettim, kumanda kalibrasyon işlerini halletim. Üniteden çeşitli seçimleri yaptım, servoların normal/reverse'lerini ayarladım. Levelerı koyup servo hornları sıktım. Sonra kafayı yerleştirdim yerine. Hem level işini kendi swash levelerımla yapmış oldum hem de kafayı sök tak yapmadım. Ondan sonrası açı ayarı zaten.

Bu ayar işlerinde bunları göz önüne alarak manualden ufak bi ayrılmam oldu özetle :)

Eline sağlık temiz iş olmuş. Sorunsuz uçar diye düşünüyorum model inşallah :)

Tabiki üç ayaklı kadar kullanışlı olması mümkün değil çevirip tek tek bakmak lazım. :) Ben kelepçe tekniği ile ayarlıyordum. Bu parça en azından daha iyi olucak ayarlarken gene güzel bir detay diye düşünüyorum.