Pilot Rc 73" Extra 330SC

Abi, hassas terazim yok. Enjektör kullanımaktan ürkmüyorum, cesurum bu konuda :) Benim derdim başka

Ölçü gözü olan yağ kutusu pratik idi. İkincil birşey taşıma derdinden kurtariyordu sahaya. Benim derdim olabildiğince az eşya taşımak sahaya çünkü malesef unutuyorum, türlü önlem aldıysam da unutuyorum, kanat vidasi, canopy vidasi, servo klipsleri, sırt askısı gibi bilimum şeyi evde de sahada da unutmuşluğum var. Onun için ne kadar az zerzavat, o kadar iyi benim açımdan

Ana bidon sipariş etmiştim N11' den kargoyu bekliyorum. Gelmesiyle birlikte bir eksigim kalmıyor.

Uçuş listesine de yedekten de olsa girebilirim gibi duruyor haftaya uçmayan biri olursa, rodajla birlikte maiden videosu gelir artık
Tamam vazgeçtim. Yakıtlarının yağlanmasını ben yaparım alanda!:lol:
 
2PBMW.jpg


https://www.denizdukkani.com/yamalube-tc-w3-2-zamanli-motor-yagi-1
Kaliteli ve ölçekli yağ. Sağ üstteki ölçek kısmına istediğiniz kadar yağı dengeleyip sağdaki kapağı açarak döküyorsunuz.
 
* Bir ölçek kabı alırsın. Onu kullanırsın.
* Eczaneden 50 cc enjektör alıp onu kullanırsın (bundan neden bu kadar ürktüğünü anlamış değilim). Mümkünse alırken "irrigasyon uçlu" olanlardan iste.
* Bir bardak alıp bu işe adarsın. Hassas terazide darasını alıp içine tam 100 mL su koyarsın (yani 100 gram). Suyun seviyesini işaretlersin. Artık o senin 100 cc ölçeğin olmuş olur.

Senelerdir 50 cc enjektörle yağ katarım yakıtıma ve hiç pislik bulaştırdığımı hatırlamıyorum.

Kendi metodumun ayrıntısını vereyim...
50 cc enjektörüm her daim saha çantamda durur. Pistonu yoktur. İçine tıkılmış iki tane ıslak mendil (tabii artık kurumuş halde) bulunur. Enjektör yukarıda sözünü ettiğim irrigasyon uçludur. Yani ucuna normal iğne takılan ince uçlu değil, küçük çaplı hortumlara uyan yaklaşık 8 mm çaplı uçludur.
Sol elimle enjektörü dik tutar, elimin işaret parmağı ile alttan çıkış ucunu kapatırım. Enjektörü göz hizama alıp yukarıdan yağı dökmeye başlarım. Enjektörde 10 - 20 - 30 - 40 - 50 - 60 cc işaretleri vardır. Yağı 50 cc işaretine kadar doldururum. Enjektörün ucunu bidonun ağzına götürüp sol el işaret parmağımı kenara çekerim. Enjektörün tam olarak boşalmasını beklerim. Peşinden aynı işlemi tekrarlarım. Ancak son seferde enjektör duvarlarında kalacak az miktarda yağı karşılamak adına 4 - 5 cc daha fazla yağ koyarım enjektöre. Enjektör ikinci sefer boşalırken içinden çıkarmış olduğum ıslak mendil (artık kuru halde tabii) topağını yukarıdan bir piston gibi enjektöre tıkmaya başlarım. Enjektör tam boşalınca topağı dibe kadar ittirip enjektörü çantaya atarım. Bidonu kapatıp hafifçe çalkalarım.

Daha ayrıntılı yazmamı ister misin???

Abi ben anlamadım! Biraz daha ayrıntılı anlatır mısın? ;D
 
Şimdi bizim motorlarımız çok özel makineler. O nedenle yağ çok büyük önem taşıyor. Gerçekten de hem ideal yağı kullanmak hem de virgülden sonra en az beş hane hassasiyetinde yağ koymak çok çok önemli. Ayrıca yakıt her uçuş günü taze alınıp yağlanmalı, uçuş günü sonrası artan yakıt ise mümkünse benim bidona, o dolu ise başka bir kalender arkadaşın bidonuna aktarılmalıdır. Yağ markası konusunda her forum ortamı derinlemesine incelenmeli ve gerekirse kavgalar edilmelidir. Çünkü bu bir namus meselesidir. Ayrıca gösterilecek bu hassasiyet, dışarıdan bakılınca sanki Mars'a uzay aracı gönderecekmişiz izlenimi yaratarak artı bir fayda sağlayacaktır.
Geçen gün komşu kadayıf yapmış ayıptır söylemesi. Getirmiş iki dilim. Yenecek gibi değil. Çünkü iyi yağ kullanmamış. Sonraki gün annem yaptı. Halis Trabzon tereyağı ile. Var ya, parmaklarımız yedik. İşte yağın ne kadar önemli olduğunu bu örnekten çok net ve tartışmasız bir şekilde anlayabiliriz. Ben de bu sabah tost yaptım. Aceleden yağ sürmedim üzerine. Kupkuru bir şey oldu. Halduki kallavi bir parça Trabzon tereyağı eklesem tadından yenmezdi. Kısaca ne demişler. İyi yağ Tonya'da bile olsa git al! Çok çok önemli!!!
 
Son düzenleme:
Geçen gün komşu kadayıf yapmış ayıptır söylemesi. Getirmiş iki dilim. Yenecek gibi değil. Çünkü iyi yağ kullanmamış. Sonraki gün annem yaptı. Halis Trabzon tereyağı ile. Var ya, parmaklarımız yedik. İşte yağın ne kadar önemli olduğunu bu örnekten çok net ve tartışmasız bir şekilde anlayabiliriz.
Gece gece canım kadayıf istedi abi, ne yapacağız şimdi :D;D
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Tosunlar
Rıfat bak bunu da bir araştır istersen. Zamanında stihl'e alternatif ararken forumlarda görmüştüm. Burda da satılıyor. Performans serisi bir yağ.
Japon mucizesi ipone, hem de çilekli. Şaka değil cidden çilekli. Hem de ölçü hazneli. :)

https://urun.n11.com/yag/ipone-r200...zqfsqKc7QK9O9IHwOi8aAmaAEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Aga yağı falan bilmiyorum ama o bidondan istiyorum. Eldeki yağ bana bir sezon fazla fazla yeter zaten :)
 
Şimdi bizim motorlarımız çok özel makineler. O nedenle yağ çok büyük önem yaşıyor. Gerçekten de hem ideal yağı kullanmak hem de virgülden sonra en az beş hane hassasiyetinde yağ koymak çok çok önemli. Ayrıca yakıt her uçuş günü taze alınıp yağlanmalı, uçuş günü sonrası artan yakıt ise mümkünse benim bidona, o dolu ise başka bir kalender arkadaşın bidonuna aktarılmalıdır. Yağ markası konusunda her forum ortamı derinlemesine incelenmeli ve gerekirse kavgalar edilmelidir. Çünkü bu bir namus meselesidir. Ayrıca gösterilecek bu hassasiyet, dışarıdan bakılınca sanki Mars'a uzay aracı gönderecekmişiz izlenimi yaratarak artı bir fayda sağlayacaktır.
Geçen gün komşu kadayıf yapmış ayıptır söylemesi. Getirmiş iki dilim. Yenecek gibi değil. Çünkü iyi yağ kullanmamış. Sonraki gün annem yaptı. Halis Trabzon tereyağı ile. Var ya, parmaklarımız yedik. İşte yağın ne kadar önemli olduğunu bu örnekten çok net ve tartışmasız bir şekilde anlayabiliriz. Ben de bu sabah tost yaptım. Aceleden yağ sürmedim üzerine. Kupkuru bir şey oldu. Halduki kallavi bir parça Trabzon tereyağı eklesem tadından yenmezdi. Kısaca ne demişler. İyi yağ Tonya'da bile olsa git al! Çok çok önemli!!!

Abi boşver şimdi sentetiği minerali falan; o halis trabzon işini nerden buluyorduk ? ?
 
  • Haha
Tepkiler: Mehmet Kucuksari