Pilot Rc 73" Extra 330SC

Dedim ya, çok sayıda kırım yaşadım, bir tek benimkiler kontrolden çıkıyordu. Kendimden şüphe ettim uzun süre. O arızayı da tesadüfen farkettim. Kumandam da simülatör için planladığım bir uçağın fonksiyonlarını denerken. Simülatöre bağlamaya üşenip, monitör fonksiyonunu açınca!

Geçmiş olsun. Tekrar başınıza gelmemesi dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Tanrıverdi
Geri sayım devam ediyor. Tesisatı nihai haline getirdim. Batarya yataklarıni laserde kestirmistim. Arkalarında cırt gececek kanalların kenarina seritler yapıştırarak ana gövdeye tespitledim.

Yer kısıtlı uçak içerisinde, dolayısıyla dikkatli şekilde ilerledim. Servoya herhangi bir batarya teması yok şu an. Sürtünen eden bir yer de yok gözüme çarpan. Birşey farkeden varsa yazsın lütfen.

Yarın motoru sıkıp, cowlingi kapatırım bir aksilik olmazsa. Belim fena halde. Çok minik de olsa büyük bir hevesle ilerliyorum :)

2WFBc.jpg


Aklıma gelmişken ufak bir detay aktarayım:

Bataryaların balans uçları daha önceki modelimde yüksek uçuş sayısında sarsıntıdan kopmuştu. O zamanki bulduğum çözüm, balans ucunu da cırtlamak idi, gayet de sağlıklı oluyor. Aklınızda olsun...
 
Son düzenleme:
Depodan karbüratöre giden hattın üzerinde filtrem olmayacak (Belki depo içi keçe filtre kullanabilirim. Geçmişte extreme flight'ın depo içi köpük onleyici filtresinden kullaniyordum, şu an elimde yok)

Elimdeki iki basamaklı ızgara filtreyi deponun dolum tarafına takacağım. Bu şekilde depoya girebilecek bir pisliği engellemiş ve ana hat üzerinde de bir engelleme yapmamış olacağım. Belim müsade ederse yarın paylaşırım
 
  • Beğen
Tepkiler: Ömer Erkan
Depodan karbüratöre giden hattın üzerinde filtrem olmayacak (Belki depo içi keçe filtre kullanabilirim. Geçmişte extreme flight'ın depo içi köpük onleyici filtresinden kullaniyordum, şu an elimde yok)

Elimdeki iki basamaklı ızgara filtreyi deponun dolum tarafına takacağım. Bu şekilde depoya girebilecek bir pisliği engellemiş ve ana hat üzerinde de bir engelleme yapmamış olacağım. Belim müsade ederse yarın paylaşırım

Geçmiş olsun (belin için).
İlk benzinli olan uçağımda (Yak54-DLE35RA) o hatayı yaptım, karbüratör hattına bir filtre taktım. Şimdi filtreyi temizlemek için bile sökmek zorunda kalmak bir zulüm. Dersimi aldım, yakıt hattının sadece dolum tarafına, o da sadece yakıt doldururken kullanacağım filtreyi. Clunk bile filtresiz bende.
 
  • Sevdim
Tepkiler: 3dholicpilot
Geçmiş olsun (belin için).
İlk benzinli olan uçağımda (Yak54-DLE35RA) o hatayı yaptım, karbüratör hattına bir filtre taktım. Şimdi filtreyi temizlemek için bile sökmek zorunda kalmak bir zulüm. Dersimi aldım, yakıt hattının sadece dolum tarafına, o da sadece yakıt doldururken kullanacağım filtreyi. Clunk bile filtresiz bende.

Keçe filtre garip şekilde ufacık temas ettiği yakıtı dahi emiyor (muhtemelen kapilarite kabiliyetinden ötürü, menisklerle vakum etkisi oluşturduğunu tahmin ediyorum).
Diğer bir yandan da köpük engelleyici görevi görüyor. Bir de ağırlığından ötürü sert benzin hortumunu rahatlıkla yerçekimine karşı bükebilmekte. Malum bir süre sonra sertleşen benzin hortumu hareketsiz kalabiliyor delo içerisinde (şu an böyle bir derdim yok, bu hâliyle uçuş yaparım, sertlesse dahi gozlemleyip degistiririm iç hortumu, yalnızca birkaç dakikalık bir iş), belki ilerde tornada daha ağır bir pirinç clunk cektiredebilirim bilemiyorum...

Lakin, keçe filtreler için farklı forumlarda salyalanma dolayısıyla yakıt hattında engellemeye sebep olduğu rapor edilmiş. Ben böyle birşey yaşamadım ancak her iki clunck alternatifinde de olası riskler mevcut. Tamamen sorunsuzluk mümkün görünmüyor.

Kararım gözlem yaparak ilk uçuşları halihazirdaki sekliyle yapmak olacak.

Bir de sıkça adı geçen Viton tubing Türkiye'de bulunabiliyor mu ? Yumuşaklığını uzun süre koruduğu söylenmekte
 
Viton olmaz mı yaa. Migros'ta bile var! :P
Clunk olarak keçe olanlara bayılan da var nefret eden de. Ben bir uçağımda çok uzun süre sorunsuz kullandım.
Bazı arkadaşlar clunk olarak en irisinden benzin filtresi takıyorlar. Bunda da sorun yaşayan görmedim.
 
Viton olmaz mı yaa. Migros'ta bile var! :p
?



Clunk olarak keçe olanlara bayılan da var nefret eden de. Ben bir uçağımda çok uzun süre sorunsuz kullandım.
Bazı arkadaşlar clunk olarak en irisinden benzin filtresi takıyorlar. Bunda da sorun yaşayan görmedim.
Abi hangisiydi kullanıp memnun kaldığın keçe ?
Şu an için kullanmayacağım ama köpük ve öksürük ihtimaline karşı yapasım da yok değil...

Clunk olarak benzin filtresi dediğin, bizim yakit filteleri mi ? Eğer öyle ise, direk köpüklenme sebebi, çalışan yakıt hattında bile köpük yaparken, düşün bir de depo dibinde neler olmaz. Kullanana iyi şanslar dilerim ?
 
Clunk olarak benzin filtresi dediğin, bizim yakit filteleri mi ? Eğer öyle ise, direk köpüklenme sebebi, çalışan yakıt hattında bile köpük yaparken, düşün bir de depo dibinde neler olmaz. Kullanana iyi şanslar dilerim ?
Bence yanlış düşünüyorsun. Yakıt filtresi yakıt içindeyken yani atmosfere açık değilken köpüklenme yap(a)maz.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Bence yanlış düşünüyorsun. Yakıt filtresi yakıt içindeyken yani atmosfere açık değilken köpüklenme yap(a)maz.

Abi, branşım değil direk olarak akışkanlar konusu. Ben de okuduklarim ve tecrube ettiklerimden yola cikiyorum, hatalı olabilirim. Şöyle özetleyeyim yaklaşımımı, üzerinden konuşuruz yine, varsa yanlışları duzeltiriz:

Bahsettigin ortasi o-ringli ve örgüsü olan filtreler ise hava cepleri için gayet uygun ortamları var içlerinde (özellikle köşe noktalarda. Benzer şeyi eski tip araçlardaki şeffaf filtrelerde de gozlemlemek mümkün). Niye hava bir cepte birikiyor dersen, çünkü negatif basınç var ortamda (pompanın oluşturduğu vakum dolayısıyla, buna tel filtre de olumsuz yönde etki ediyor asılı olan havayı ayrışmaya zorlayarak). Bu durum da mekanik etkiyle cepten havanın hatta kaçmasına olanak veriyor. Filtrenin sekli şemali önemli tabi... İkinci bir sebep de vakum durumunda iken o-ringden içeriye sizabilecek hava (özellikle yakıtın az olduğu ve filtrenin yüzeye yakın olduğu durumlarda)


Peki bizim clunklarda neden olmuyor bu cep dersen, sebebi sabit bir kesitte yol alması yakıtın, yani filtredeki gibi genişleme ve köşe nokta durumu soz konusu değil cidarda. Ancak bu sefer de farklı bir sorun ortaya çıkıyor, o da clunkin yakita temas etmediği anda vakumla hatta çekmiş olduğu hava. Öksürük tiksirik yapabilir. İşte burada keçe ya da seramik (aslında suni bir poroz taş) filtreler devreye giriyor. Özelliği kılcallık yeteneğiyle bir miktar yakıtı üzerinde tutabilmesi (Kup sekeri suya yalnizca tabanindan degdirince tum suyu ta tepesine kadar cekmesi olayi kilcallik). O sırada kısa süreli boşa da düşen clunck (ornegin dalış durumu) içerisine hava almıyor.
 
Son düzenleme:
Geri sayım devam ediyor. Tesisatı nihai haline getirdim. Batarya yataklarıni laserde kestirmistim. Arkalarında cırt gececek kanalların kenarina seritler yapıştırarak ana gövdeye tespitledim.

Yer kısıtlı uçak içerisinde, dolayısıyla dikkatli şekilde ilerledim. Servoya herhangi bir batarya teması yok şu an. Sürtünen eden bir yer de yok gözüme çarpan. Birşey farkeden varsa yazsın lütfen.

Yarın motoru sıkıp, cowlingi kapatırım bir aksilik olmazsa. Belim fena halde. Çok minik de olsa büyük bir hevesle ilerliyorum :)

2WFBc.jpg


Aklıma gelmişken ufak bir detay aktarayım:

Bataryaların balans uçları daha önceki modelimde yüksek uçuş sayısında sarsıntıdan kopmuştu. O zamanki bulduğum çözüm, balans ucunu da cırtlamak idi, gayet de sağlıklı oluyor. Aklınızda olsun...

Benim de başıma aynısı gelmişti Rıfat. Ben sıcak silikon sıkıp konnektör ile kablo kökünü sağlamlamıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Keçe filtre garip şekilde ufacık temas ettiği yakıtı dahi emiyor (muhtemelen kapilarite kabiliyetinden ötürü, menisklerle vakum etkisi oluşturduğunu tahmin ediyorum).
Diğer bir yandan da köpük engelleyici görevi görüyor. Bir de ağırlığından ötürü sert benzin hortumunu rahatlıkla yerçekimine karşı bükebilmekte. Malum bir süre sonra sertleşen benzin hortumu hareketsiz kalabiliyor delo içerisinde (şu an böyle bir derdim yok, bu hâliyle uçuş yaparım, sertlesse dahi gozlemleyip degistiririm iç hortumu, yalnızca birkaç dakikalık bir iş), belki ilerde tornada daha ağır bir pirinç clunk cektiredebilirim bilemiyorum...

Lakin, keçe filtreler için farklı forumlarda salyalanma dolayısıyla yakıt hattında engellemeye sebep olduğu rapor edilmiş. Ben böyle birşey yaşamadım ancak her iki clunck alternatifinde de olası riskler mevcut. Tamamen sorunsuzluk mümkün görünmüyor.

Kararım gözlem yaparak ilk uçuşları halihazirdaki sekliyle yapmak olacak.

Bir de sıkça adı geçen Viton tubing Türkiye'de bulunabiliyor mu ? Yumuşaklığını uzun süre koruduğu söylenmekte

Sirkeci'de ve Kadıköy'de motorsiklet yedek parçaları satan dükkanlarda vardı. Ben de sana depo içi için Viton önerecektim. Gerçi viton Selpak gibi marka, Esas malzemesi neopren diye biliyorum. Burdan alıp denemedim hiç, dubro'dan almıştım. Yumuşaklığı çok güzel tygon'a göre. Sonra yumuşak tygon da buldum, tygon'a geri döndüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Karaköy'deki Stihl mağazasında (Sadal) keçe filtre vardı (bu walbro benzeri). Hala var mıdır bilemiyorum, bir arayıp sormak lazım, aslında en iyisi whatsapp'tan foto gönderip sormak.
 
  • Beğen
Tepkiler: 3dholicpilot
Sirkeci'de ve Kadıköy'de motorsiklet yedek parçaları satan dükkanlarda vardı. Ben de sana depo içi için Viton önerecektim. Gerçi viton Selpak gibi marka, Esas malzemesi neopren diye biliyorum. Burdan alıp denemedim hiç, dubro'dan almıştım. Yumuşaklığı çok güzel tygon'a göre. Sonra yumuşak tygon da buldum, tygon'a geri döndüm.

Vitonları görelim, hani nerdeler :) ?