T-2 Buckeye - Jet Motorlu 3D baskı model yapımı

Ney? Biri kuş mu dedi? Schwalbe de bir kuş cinsidir: Kırlangıç.

Hem de en sevdiğim kuştur Kırlangıç! :heartxf::heartxf::heartxf:


Tasarımcının kendi modelinden sonra uçan ikinci T-2 modelinin videosunu şuraya eklemenin bir sakıncası yoktur herhalde :)


Bu eleman 80mm lik edf ile uçuruyor modeli. Benim elimde de eski bir modelden kalma, boşta duran bir 80mm EDF var. Gücü nispeten epey düşük olsa da tek bir 5000maH 6S pil gerektirmesi modeli de hafifletecektir, yani uçabilirliği olur diyedüşünüyorum. Kırlangıcın motorlarının testi görevini tamamladıktan sonra bu EDF ile uçurmaya devam edebilirim bu modeli..
 
Tasarımcının kendi modelinden sonra uçan ikinci T-2 modelinin videosunu şuraya eklemenin bir sakıncası yoktur herhalde :)
Hiç beğenmedim. ;D Modeli boyamadan önce yüzeyi güzelce tesfiye yapmamış, 3D baskı izleri çok bariz gözüküyor. :lollol::lol: Bir de o nasıl bir kalkışdı öyle :eek::p
 
Hiç beğenmedim. ;D Modeli boyamadan önce yüzeyi güzelce tesfiye yapmamış, 3D baskı izleri çok bariz gözüküyor. :lollol::lol: Bir de o nasıl bir kalkışdı öyle :eek::p

Acelesi varmış demek ki :)

Kalkıştaki problem modelin tasarımından kaynaklanıyor. Videolarımdan birinde anlatmıştım sanırım. Motorun çekiş hattı epey aşağıda olduğu için gaz verdikçe modelin burnunu yukarı kaldırıyor. Başlarda alışana kadar bu tür şeyler yaşamak olası, uzun vadede gaz/elevator programlaması tanımlanması sağlıklı olur.
 
Bir dolu yoğunluk sonucu bir aylık gecikmeyle de olsa dün akşam kolları sıvayıp motor montaj sisteminin ilk test üretimini yapabildim sonunda..

Sabah kalıp ds cillop gibi açıldı, parça da kalıplar da gayet iyi durumdalar. İlk kaba temizlik sonrasında modelde denediğimde parçanın yerine de gayet güzel oturduğunu görüp rahatladım :thumbup:
Detaylı temizlik sonrasında dahta parçaları da kesip yerlerine yapıştıracağım. Önümüzdeki hafta motor testlerine başlayabilirim gibi görünüyor :thumbup::halay::yuppi:

Nvsz5.jpg
NvfSv.jpg
N75Km.jpg
N7aBH.jpg
N722D.jpg
N76vg.jpg
N7NyW.jpg
 
Bir dolu yoğunluk sonucu bir aylık gecikmeyle de olsa dün akşam kolları sıvayıp motor montaj sisteminin ilk test üretimini yapabildim sonunda..

Sabah kalıp ds cillop gibi açıldı, parça da kalıplar da gayet iyi durumdalar. İlk kaba temizlik sonrasında modelde denediğimde parçanın yerine de gayet güzel oturduğunu görüp rahatladım :thumbup:
Detaylı temizlik sonrasında dahta parçaları da kesip yerlerine yapıştıracağım. Önümüzdeki hafta motor testlerine başlayabilirim gibi görünüyor :thumbup::halay::yuppi:

Nvsz5.jpg
NvfSv.jpg
N75Km.jpg
N7aBH.jpg
N722D.jpg
N76vg.jpg
N7NyW.jpg
Harika görünüyor, elinize sağlık. Adana' da öğrendiğim bir ifade ile belirtmek gerekirse, "cıncık gibi olmuş" :bravo::lollol:
 
Harika görünüyor, elinize sağlık. Adana' da öğrendiğim bir ifade ile belirtmek gerekirse, "cıncık gibi olmuş" :bravo::lollol:

Teşekkür ederim :) bilahare uygun bir ortamda Adana’da öğrendiğiniz diğer şeyleri de duymak isterim :lollol::lollol:



Serimiz için bir video gelecek ama şimdilik instagram mecrasından kısa videolarla idare ediverin :)

Üretim “time-lapse” videosu:

https://www.instagram.com/tv/CX33fndpSah/?utm_medium=copy_link

Kalıp açılışı:

https://www.instagram.com/tv/CX49m7TpZLs/?utm_medium=copy_link
 
Model 3D baskı ama az da olsa dahta eklememek yakışmazdı dimi :):)

[UWSL]
N7WB9.jpg
N7w6V.jpg
N707e.jpg
N7HyF.jpg
[/UWSL]

[UWSL]Türbini boruya ve boruyu modele monte etmek için kullanılacak olan bu dahtalar iki tane 3mm hafif kontraplak levhanın lamine edilerek 6mm haline getirilmiş halinden MF70 CNC frezede 1.5mm lik uç ile kesilmesiyle elde edildiler.[/UWSL]
 
İmdi bu dahtaları birbirlerine yabıştırmak icab eder.. E yabıştıralım yabıştırmasına da bunların açısı var hizalaması şakülü var ya yamıh olursa!?!? Türbin takıcaz yakışık olmaz yamıh olmaları dimi ama..

O zaman çözüm herzamanki gibi bir “jig” yapmakta! Marş marş F360 başına! Oradan da yazıcı başına!

Sonuç:
N7qwh.jpg
N7vdc.jpg
N77Zw.jpg
N7Tzn.jpg
N7bOU.jpg
N713L.jpg
N7O6X.jpg
 
Parçamız temizlenip traşlandı fazlalıklarından kurtarıldı…

N7Jlz.jpg


r_1072e143-9638-468c-b10c-3e211a7175c5_61c87ea1504a4.jpeg


r_6bcee7c3-0efb-4949-b548-4334aec1d3fa_61c87eaf0a86d.jpeg


r_883ef849-cb76-4aa7-9692-0fffb849eb89_61c87ebd82c2e.jpeg


Dahta rayların borumuza doğru pozisyonda yapıştırılabilmesi için gereken “jig” sistemi parçaları da basıldı.

N7GIA.jpg


N7XxK.jpg


Çember şeklinde olan parçalar borunun ön ve arkasına oturacaklar. İnce uzun olanlar da türbin montaj vida deliklerine sabitleniyorlar. Dahtaların ön kısımları öndeki çemberdeki yuvaya oturuyorlar, arkadaki parçalar da arka çemberdeki yuvalarına giriyorlar. Bu şekilde dahtaların tam tasarlandıkları konumda olduklarından emin olabiliyorum.

N7nVV.jpg


N7SJQ.jpg


N7lN9.jpg


N7Coe.jpg


N7DsF.jpg


[UWSL]
N7sgh.jpg
[/UWSL]

[UWSL]
N7hHY.jpg
[/UWSL]

[UWSL]Dahtaların dışa bakan yüzeyleri borunun iç yüzeyine uygun olacak şekilde zımparalanıp şekillendirildikten sonra Hysol kullanılarak yerlerine yapıştırılacaklar :thumbup:[/UWSL]
 
Dahtaların dışa bakan yüzeyleri borunun iç yüzeyine uygun olacak şekilde zımparalanıp şekillendirildikten sonra Hysol kullanılarak yerlerine yapıştırılacaklar :thumbup:
Neden bu kısımları özellikle dahta yapmıştık kardeşim ? 3D printer'dan basılan bir parça kullansak olmaz mıydı ? (Eminim sen bu soruya daha önce cevap verdin ama ben hatırlayamadım. ;) )
 
Mount ahşaplarını epoxy ya da vernikle olası bir yakıt damlamasına karşı da kaplamayı düşünüyor musun abi?

Elbette, laminasyon epoksisi ile "boyanacaklar" :)

Neden bu kısımları özellikle dahta yapmıştık kardeşim ? 3D printer'dan basılan bir parça kullansak olmaz mıydı ? (Eminim sen bu soruya daha önce cevap verdin ama ben hatırlayamadım. ;) )

Isı adminim, motorun gövdesindeki ısı montaj kulaklarına iletiliyor, herşey metal sonuçta.. Bu ısı iletimi sonucunda oluşan sıcaklık 3D baskı ile basılabilen plastiklerin akışkan hale gelmesine yetebilecek seviyeye ulaşabilir. Motorun tüm yükünü de bu parçaların aktaracağını düşünürsek pek akıllıca bir seçim olmaz sanırım.
Dahta seçmemin tek sebebi bu sıcaklıklara dayanabilir olması değil, aynı zamanda iyi bir ısı izolasyonu sağlıyor, yani motordaki ısının uçağın yapısına geçmesine de engel oluyor..

Niyetim dün dahtaları yapıştırmaktı ama “kuru” denemeler sırasında yaptığım “jig” sistemini beğenmedim, riske girmeyip tasarımda iyileştirmeler yapıp yenilerini bastım, bunlar daha çok içime sindi diyebilirim. Kısmetse bugün akşam yapıştıracağım.

Dün kuru denemeler sırasında motoru da dahtalara monte edip yerine yerleştirdim nasıl duruyor diye görmek ve emin olmak için.

Hem geçici evine alışmaya başlamasında fayda var minnağın :)


[UWSL]
NV2xn.jpg
[/UWSL]

NV6JU.jpg


NVQQL.jpg


NViVX.jpg


NVpox.jpg
 
Dün akşam dahtaları boruya yapıştırabildim. Bu tür işlerde (dahta/plastik yapıştırmaca) her zaman olduğu gibi yine Hysol 9462 epoksiye başvurdum. Ama farkettim ki elimdeki tüm Hysol yapıştırıcıları raf ömürlerini doldurmuşlar! En taze olanı 2021 Temmuz ayı SKT'si olandı, bende onu seçtim. Biyandan dahtaları yapıştırırken bir tane artık kontraplaklarla bir test parçası yapıştırdım. Neyse ki 3 saat sonra o kontraplak parçalar gayet normal bir yapışma/kürlenme eğilim göstermeye başladı rahatladım :D

Sabah itibariyle epoksi tamamen donmuştu, destekleri sökebildim.
NVLkb.jpg
NVIH3.jpg
NVPn6.jpg
NVrLt.jpg
NVw8v.jpg
NVRQm.jpg
NV0A5.jpg
NVqoD.jpg
NVYTH.jpg
NV75g.jpg
NVVRW.jpg


Türbin de yerine güzelce oturdu. :thumbup:
NVTkZ.jpg
NVbnE.jpg
NVKPz.jpg



Bu Hysol denen meretin kürlenmesi devam etmekte, 25 derece sıcaklıkta tam gücüne ulaşması 3 gün sürüyor. Bu akşam dahtaları laminasyon epoksisiyle "boyayayıp" aynı zamanda ön kısımda dahtaların dışa çıkan kulaklarıyla tüp arasında kalan boşlukları da ya yine hysol ile ya da laminasyon epoksisi/kolloidal silika karışımıyla doldurup güçlendireceğim. Bir ihtimal parçayı 50-60 derece arasında fırınlayıp 3 günlük tam kürlenme süresini kısaltıp motor testlerini cuma günü yapmaya başlayabilirim, henüz kesin karar vermedim.

Karar vermem gereken bir diğer durum daha var. O da testlerden önce kabuğun iç yüzeylerine ısıya karşı koruma uygulayıp uygulamamak. Korumayı uygularsam ve herşey yolunda giderse bu parçayı direk modelde kullanmam mümkün olabilir. Ama korumanın gerçekten ne kadar işe yaradığını asla bilemem :) Diğer seçenekte bu parçayı "merak ve bilim uğruna" :D feda etmeyi göze alıp hiçbir ısı koruması olmadan motoru test edip kabuğun ulaştığı sıcaklıkları izlemek. Sonrasında da ısı korumalarını ekleyip aynı koşullarda testi tekrar edip uygulanan korumaların ne kadar işe yaradığını görmek. Tabi eğer ilk testler sırasında kabuktaki sıcaklıklar epoksinin dayanımının üzerine çıkarsa bu parça modelde kullanılamaz hale gelir ve yeni bir tane yapmam gerekir. Açıkçası bu üretimi bir nevi deneme olarak yaptığım için bu ikinci seçenek bana daha cazip geliyor ama kesin karar vermedim hala :)