O zaman "merak ve bilim uğruna" 2. seçeneği deneyelim kardeşim.
Ben de bunu istiyordum ama 1. Seçeneğe dönüyoruz mecburi olarak
Bu boruyu yaparken kullandığım epoksi/sertleştirici kombinasyonun "camlaşma sıcaklığı" Tg 60 derece C civarında. Normal kürlenme sonrasında özel bir ısıl işlem yaparak bu sıcaklığı 80 dereceye kadar arttırabiliyorum, ama her durumda modelin yapıldığı plastik olan ABS nin camlaşma sıcaklığının altında kalacak. Bu nedenle hiçbir koruma olmadan dış yüzeyin ABS nin camlaşma sıcaklığına ulaşıp ulaşmadığını görmeye çalışmanın bir anlamı yok. Yani bu denemeyi yaparsam parçayı bilim ve merak uğruna değil b.ku b.kuna riske etmiş olurum
O yüzden direk iç kısmı ısıya karşı koruyup öyle yapacağım denemeleri. Herşey yolunda giderse de direk modelin içine koyarız bu parçayı!
Hazır konuya dalmışken bir de haftasonu çalışma raporu gelsin.
Dahta raylar laminasyon epoksisi ile güzelce boyanıp yakıta karşı dayanıklı hale getirildi, ön kısımdaki dahtalarla boru arasındaki boşluklar da güzelce dolduruldu.
Boruya türbini monte ederken gerekli olan pencereyi kapatacak olan kapağın üretimi de tamamladı. Bu parça son videoda anlatılan, ayrı, tek parça bir kalıp kullanılarak üretildi. Traşlamalar sonrasında yerine gayet güzel oturdu meret.
Motorumuz da yuvasına alıştırılmaya başlandı
Test sırasında sistemi sehpaya modeldeki montaj sistemine benzer bir şekilde monte etmek istiyordum. Bu amaçla iki parça tasarlayıp bastım. Öndeki parça modelde sistemi sabitleyeceğim montaj kulaklarına denk geliyor. Arkadaki parça da modeldeki EDF için yapılmış olan hava çıkış borusu gibi bu sistemi dıştan sarıyor.
Sistemi yerine monte ettikten sonra borunun arka ucundan motorun itkisi doğrultusunda 8.5 kg a ulaşan kuvvet uygulayarak test ederek güvenilirliğini doğrulamış oldum.
Motor normalde 45 N yani yaklaşık 4.5 kg itki sağlıyor, ancak bu model için maksimum gücü 35N olacak şekilde sınırlandırdım:
Tüm sistemler test sehpasında uygun yerlere yerleştirilip sabitlendiler:
Alıcı ve türbinin hub'ı: (Not: Yeni nesil motorlarda ECU motorun içine entegre halde oluyor, kablo bağlantıları için dışarda bunun gibi bir "hub" yapmayı tercih ediyorlar. Bu minik hub içinde aynı zamanda sıcaklık ve hava basıncı sensörü de var, bu sensörlerden gelen veri sayesinde ECU o anki atmosferik koşullar hakkında bilgi toplayıp motorun çalışma parametrelerini ona göre ayarlayabiliyor).
700 cc lik yakıt deposu ve hava kapanı. (Testler başarılı olursa model için modele özel bir yakıt deposu üretmem gerekecek. Tasarımını vs tamamladım, yeşil ışığı bekliyorum
)
Yakıt pompası:
Türbinin önden görünümü:
Piller ve veri ekranı. Alıcı 2S LiFePo4 pil ile besleniyor (6,6V) türbin ise 2S LiPo pil ile besleniyor (7,4V)
Bu akşam video serimiz için ufak bir iki çekim yaptıktan sonra tüpün içini 800 derece sıcaklığa kadar işe yarayan bir "konvektif ısı reflektörü" bant ile kaplayacağım. Sonrasında hava durumuna bağlı olarak yarın veya takip eden günlerde motoru test etmeye başlayacağım.