- Katılım
- 30 Kas 2014
- Mesajlar
- 4,656
- Tepkime puanı
- 20,076
- Yaş
- 47
- Konum
- Wallingford / İngiltere
- İlgi Alanı
- Uçak
Yakıt deposu işi aradan çıkınca yeniden ön tarafa, elektroniklerin yerleşimine yöneldim.
Alıcılar ve antenlerini sabitlemek için iki platform tasarlayıp yine ABS ile bastım:
Antenlerin geleceği yerlere 3.2 mm lik polisitiren borular kesip yapıştırdım
Alıcıları çift taraflı bantla yapıştırıp kablo zımbırtısı ile emniyete aldım. Fotodan da görüleceği üzere her iki alıcının anten açıları farklı, birisi antenleri düşey ve yatay eksene paralel yerleştiriyor, diğeri ise 45 derecelik açılarla. Bu şekilde 4 antenin her birini farklı bir doğrultuda yerleştirip olası tüm uçuş pozisyonlarında iyi bir sinyal yakalamalarını sağlayabiliyorum.
Bu meretler de m3 gömme baş civatalarla elektronik tepsisinin arka kısmının alt yüzeyine monte edildiler. Powerbox ile aralarındaki sbus bağlantı kabloları da korumaya ve emniyete alındılar. Bu montaj şekli ile antenleri gövdenin alt kısmına doğru sarkıtıp yukardaki kablo karmaşasından uzaklaştırmış olmayı hedefledim:
Ve ön tarafın son hali.. Kablolar olabildiğince düzenli bir şekilde bir araya guruplandırılıp powerbox ünitesine bağlandılar. Benzer şekilde anahtar ve ekran kabloları da sarıp sarmalanıp gösterge panelinin altında gizlendiler. Türbin hub'ı sol tarafa bir braketle tutturuldu, iniş takımı kontrolörü de sol ön tarafta kendisine yer buldu. İniş takımı pili de tam karşısında sağ tarafta doğrudan tepsiye tutturulacak. Bu yerleşimle, herhangi bir ilave burun ağırlığına gerek olmadan CG tasarımcının verdiği aralığın ön sınırına yaklaşıyor.
Işıkların kontrol sistemi hariç tüm elektronikler öndeki tepsiye sığıştırılınca arkadaki tepsinin tasarımına yeniden el attım, biraz boyunu kısalttım, gereksi delikleri kapatıp hafifletme deliklerini arttırabildim ve yeni tepsiyi bastım. Toplamda bir öncekinden 60 gram daha hafif bir tepsi elde edebildim. Bu tepsi de yakıt sisteminin montajı için kullanılacak. Şimdilik hava kapanı ve yakıt pompasını monte ettim. Bugün tüm yakıt sistemi borulamaları da nihai haline getirilince model uçmaya hazır hale gelecek
Alıcılar ve antenlerini sabitlemek için iki platform tasarlayıp yine ABS ile bastım:
Antenlerin geleceği yerlere 3.2 mm lik polisitiren borular kesip yapıştırdım
Alıcıları çift taraflı bantla yapıştırıp kablo zımbırtısı ile emniyete aldım. Fotodan da görüleceği üzere her iki alıcının anten açıları farklı, birisi antenleri düşey ve yatay eksene paralel yerleştiriyor, diğeri ise 45 derecelik açılarla. Bu şekilde 4 antenin her birini farklı bir doğrultuda yerleştirip olası tüm uçuş pozisyonlarında iyi bir sinyal yakalamalarını sağlayabiliyorum.
Bu meretler de m3 gömme baş civatalarla elektronik tepsisinin arka kısmının alt yüzeyine monte edildiler. Powerbox ile aralarındaki sbus bağlantı kabloları da korumaya ve emniyete alındılar. Bu montaj şekli ile antenleri gövdenin alt kısmına doğru sarkıtıp yukardaki kablo karmaşasından uzaklaştırmış olmayı hedefledim:
Ve ön tarafın son hali.. Kablolar olabildiğince düzenli bir şekilde bir araya guruplandırılıp powerbox ünitesine bağlandılar. Benzer şekilde anahtar ve ekran kabloları da sarıp sarmalanıp gösterge panelinin altında gizlendiler. Türbin hub'ı sol tarafa bir braketle tutturuldu, iniş takımı kontrolörü de sol ön tarafta kendisine yer buldu. İniş takımı pili de tam karşısında sağ tarafta doğrudan tepsiye tutturulacak. Bu yerleşimle, herhangi bir ilave burun ağırlığına gerek olmadan CG tasarımcının verdiği aralığın ön sınırına yaklaşıyor.
Işıkların kontrol sistemi hariç tüm elektronikler öndeki tepsiye sığıştırılınca arkadaki tepsinin tasarımına yeniden el attım, biraz boyunu kısalttım, gereksi delikleri kapatıp hafifletme deliklerini arttırabildim ve yeni tepsiyi bastım. Toplamda bir öncekinden 60 gram daha hafif bir tepsi elde edebildim. Bu tepsi de yakıt sisteminin montajı için kullanılacak. Şimdilik hava kapanı ve yakıt pompasını monte ettim. Bugün tüm yakıt sistemi borulamaları da nihai haline getirilince model uçmaya hazır hale gelecek