Mangalları dumanları bir kenara bırakıp modele dönelim
Geçen hafta (sonunda!) yakıt deposunun üretimine girişebildim. Malum bu işler için belli bir zaman aralığını ayırabilmek gerekiyor, net uğraş o kadar uzun olmasa bile belli aralıklarla işin başında olmak gerekiyor. Epoksi bir kere karıştırıldı mı geri dönüş olmuyor. Son zamanlarda evdeki ekstra yoğunluk nedeniyle girişememiştim bir türlü. Geçen salı, bir program değişikliği ile yeterli zaman aralığı açıldı ve apar topar işe girişeyim dedim. İlk iş jelkot olarak epoksiyi sürdüm ve jelleşmeye bıraktım. Normalde epoksi jelleşirken biyandan kumaşlarımı keser hazırlarım ama bu sefer arada halletmem gereken bir iş vardı, o iş de epey uzadı, geri atolyeye geldiğimde epoksi çoktan jelleşmeye başlamıştı ve kumaşları için rahat rahat harcayacak vaktim kalmamıştı, haliyle alelacele kumaşlar kesip yatırmaya başladım. Ama deponun şekli nedeniyle kumaşların şekli kritik öneme sahip, fazla büyük kalanlar düzeltilemeyecek şekilde katlanmaya pot yapmaya başladı, düzeltecek vakit de olmadığı için ben de güvenli tarafta kalmak için iyice küçük parçalar keserek yatırmaya başladım, velhasıl, yamalı bohça misali bir yatırma yapıp artık olabildiğince kurtarmaya çalıştım mereti. Muhtemelen son 10 yıldır yaptığım en berbat yatırma işi olmuştur
Zaten yaparken de amacım işe yarar bir ürün elde etmekten çok kalıbı kurtarmaktı. (yatıracağım kumaşlar jelkot olarak sürülen epoksiyi çekip ayıracağı için kalıbın temizliği ve yeniden kullanıma hazırlanması daha kolay olur, sadece epoksi bırakılırsa sökerken sürekli kırılıp pul pul döküleceği için temizlik tam bir işkenceye dönüşür) Ürün pek de umurumda olmadığı için kalıptan taşan kumaşların fazlalığını traşlamadım bile, normalde bunları da ikinci jelleşme (kumaşlarda kullanılan epoksinin jelleşmesi) süreci sonrasında traşlarım, böylece çokdaha temiz bir ürün çıkar kalıptan.
Velhasıl, yamalı bohçayı tamamladıktan sonra kurumaya bıraktım ve ertesi gün de kalıbı açtım:
https://www.instagram.com/p/CZwrB-ejiGz/
Sonuçta ortaya çıkan ürün kullanılabilirlik açısından ümit vadediyordu, ben de hadi diyip giriştim. Önce yarımların fazlalıklarını traşladım.
Geçme sistemini denedim, güzel oturduğunu görünce mutlu oldum
Kabuk ağırlığı 53 gram çıktı, fena değil.
Fittingler için gerekli delikleri açtım. Tepede nefeslik hattı nipeli, önde de emiş hattı tapası montaj sistemi için delikler açıldı.
Herşey hazır olunca da iki yarım kabuğu yapıştırdım.
Son ürün, herşey dahil 95 gram çıktı.
Sadece klunk ve emme hattı zaten 28 gram (klunk epey ağır, ve öyle olması gerekiyor)
Emme hattı monte değilkenki ağırlık 66 gram
Deponun yerine oturması da tasarımda öngörüldüğü gibi oldu (nefeslik nipeli olarak ilk tasarımdakinden daha farklı bir nipel kullandım ama sorun olmadı)
Şimdi bu depoyu yerine güvenle sabitlemek için bir platform/tepsi tasarlamam ve yapmam gerekiyor..