T-2 Buckeye - Jet Motorlu 3D baskı model yapımı

Maşallah gayet temiz duruyorlar.... Benim hk den aldığım soket setleri keyifsizdi, bol duruyordu vs. İlla ki dikkat etmişsindir ama yine de hatırlatayım dedim üstad... Nazarlık da lazım bu alete artık ?

Teşekkürler, derli toplu oldular en azından.
Bunlar HK konektörleri değil bildiğim kadarıyla, epey önceydi alışım ama onlardan hiç almadığım için rahat konuşuyorum :D Bu konuda benim favorim powerbox konektörleri, ama malesef elimde hiç kalmadı, son siparişimde onların elinde de yoktu yenileyemedim stoklarımı. İlk fırsatta 50li paketlerinden alacağım.


Bu aralar ev de iş de yoğun o yüzden iyiden iyiye yavaşladı işler.

Modelde kayda ve güncellemeye değer tek ilerleme ışık sistemi oldu. Işık sistemi olarak flytronun strobon SE ünitelerini seçtim. Strobon serisi aslında herşeyin bir arada olduğu kompak bir sistemdi, ama dileyenler için kartı LEDden ayırıp daha küçük, dikdörtgen bir plaket olan versiyonunu da piyasaya sürüp adına SE dediler. Bunların her biri bir veya paralel bağlı olarak birden fazla (aynı renk olmak koşuluyla) LEDi sürebiliyor ve farklı çalışma modları var. Ürün detayları için tıklayabilirsiniz.



N1h4U.jpg



Benim modelde bu ünitelerden 5 tanesine ihtiyacım olacak modelde, ama ilerde bir tane daha gerekir belki diyerekten 6 ünitelik bir sistem için kutu tasarlayıp bastım, ünitelere terminaller lehimledim kutuya sabitledim. BU sayede model içinde kablolar biraz olsun daha bir derli toplu durur ve ilerde ihtiyaç olursa erişim daha kolay olur diye düşündüm. Ama işin içine kablolar da girince epey bir kargaşa oldu yine de. Belki ilerde üniteler arasındaki paralel bağlantıları sağlayan ve giriş çıkış konektör sayısını minimize edecek bir plaket tasarlar bu üniteleri de o plaket üzerine monte ederek daha derli toplu bir sistem yapabilirim. Şimdlik kabloları sarıp sarmalayıp devam :)

NK5eL.jpg


NKaYX.jpg
NKejx.jpg
NK2Dp.jpg
NKNW3.jpg



Kuyruğa gidecek olan ışık kablolarını da servo kabloları gibi ayrı bir kılıf içerisinde emniyete aldım:

NKQMb.jpg


Sonrasında da tüm kuyruk servolarını ısıya karşı koruyucu bir kılıftan geçirdim. Bu kılıfın görevi havada modelde motor/yakıt sistemi kaynaklı bir yangın çıkarsa bunların üzerinden geçen, ve kuyruktaki kontrol yüzeyleri gibi kritik öneme sahip servoları kontrol eden kabloların yanarak tüm modelin kontrolden çıkmasını 3-4 saniye kadar geciktirmek.. o 3-4 saniye modeli insanlardan uzak bir yere çevirip güvenle "çakılmasını" sağlamak için..

NKiX6.jpg



İç yerleşim kabaca şöyle bir halde olacak:
NKI95.jpg


Bu kabloların gövde içinden geçirilebilmesi için epey bir "balıkçılık" becerisi gerekiyor :lollol::lollol::lollol:
NKupt.jpg
NKz1v.jpg
NKPem.jpg



Kablolama sonrası kuyruk servolarının montajı ve kontrol yüzeyi bağlantılarını da tamamlayıp modelin kuyruğunu çalışır hale getirdim (Menteşeler hala nihai olarak yapıştırılmadılar, az biraz ince ayar gerekiyor)

https://www.instagram.com/p/CYmfafIJHe2/


Işık sistemini de tamamen bitirmek için kanattaki navigasyon ve iniş (taksi olma ihtimali daha yüksek) ışıklarını da yerlerine monte ettim. Tüm sistem çalışır hale geldi. kanat uçlarındaki ve kuyruktaki navigasyon ışıkları bir arada tek bir kanalla kontrol ediliyor. Kuyruktaki kırmızı çakarlı "Beacon" yine ayrı bir kanalda. Kanattaki taksi ışığı da ayrı bir kanalda. Hepsi bağımsız olarak kontrol edilebiliyor. İlerde gövde altına bir adet daha beacon gelmesi ve buruna bir "retractable" iniş ışığı gelmesi muhtemel, zaman gösterecek.

https://www.instagram.com/p/CYt72EcJZXP/
 
Modelde kayda ve güncellemeye değer tek ilerleme ışık sistemi oldu. Işık sistemi olarak flytronun strobon SE ünitelerini seçtim.
Aşkoslun kardeşim.. Işıklandırma sistemi olarak "Sumeronics" 'in ürünleri dururken neyi seçmişsin. :eek: :)
Benim modelde bu ünitelerden 5 tanesine ihtiyacım olacak modelde, ama ilerde bir tane daha gerekir belki diyerekten 6 ünitelik bir sistem için kutu tasarlayıp bastım, ünitelere terminaller lehimledim kutuya sabitledim.
Anladığım kadarıyla her bir ünite kumandanın farklı bir kanalından kontrol ediliyor, doğru mudur ?
 
Olmamalı. Adam uçağı mı uçursun? Yoksa hangi sviç hangi ışığı kontrol ediyordu yahu? diye düşünürken tünelin sonundaki ışığı mı kapatmaya çalışsın? Kumandadan bir ya da en fazla iki komut olmalı bence.
 
Bu konuda benim favorim powerbox konektörleri, ama malesef elimde hiç kalmadı, son siparişimde onların elinde de yoktu yenileyemedim stoklarımı
Aynen, baya odun gibi giriyor Powerbox konektorleri soket yuvalarina. Ben MT30 lardan da cok memnunum :) Tamam standart disi ama hakikaten kutuk gibi, maliyeti dusuk ve uzun omurlu. Yuzey montaji da oluyor. Sokulur elevatorde kullanilinca klipse ihtiyac olmadan sahada montaja musade ediyor vs...
Sonrasında da tüm kuyruk servolarını ısıya karşı koruyucu bir kılıftan geçirdim
Malzeme nedir ustad ? Link var mi
 
Aşkoslun kardeşim.. Işıklandırma sistemi olarak "Sumeronics" 'in ürünleri dururken neyi seçmişsin. :eek: :)

Öyle deme adminim, Flytron da öz be öz Türk modelcilerinin on yıldan fazladır dünyaya ihraç ettiği bir marka, ve bu ışık konusunda çok iyiler :thumbup:

Anladığım kadarıyla her bir ünite kumandanın farklı bir kanalından kontrol ediliyor, doğru mudur ?

Olmamalı. Adam uçağı mı uçursun? Yoksa hangi sviç hangi ışığı kontrol ediyordu yahu? diye düşünürken tünelin sonundaki ışığı mı kapatmaya çalışsın? Kumandadan bir ya da en fazla iki komut olmalı bence.

Teknik olarak evet, her bir ünite ayrı ayrı kontrol edilebiliyor, Ama Deniz'in dediği gibi prensip olarak pilotun iş yükünü arttıracak şeylerin en aza indirilmesi taraftarıyımdır, o yüzden uçuş sırasında bana hangi anahtarda ne vardı diye düşündürecek birşeyler yapmak niyetinde değilim. Beacon zaten motor çalıştırılmadan hemen önce açılır ve motor kapatılana kadar da açık kalmalıdır. Yani yerde aç/kapa yapıyor olacağım. Navigasyon ışıkları da keza taksi öncesi açılıp taksi sonrası kapatılacaklar. Yine yer operasyonu. Ha bi de şu var, açmayı veya kapatmayı unutursam da dünyanın sonu değil :D İniş ışığı ise iniş takımlarına bağlanmış durumda. İniş takımı aşağıdayken yanıyor olacak toplanınca sönecek. Bir ihtimal iniş takımı ve flap kombinasyonuna bağlı bir atama da yapılabilir ama çok da gerek yok. Kısacası model kalkış için yerde hareket etmeye başladığı andan iniş sonrasında nihai park yerine ulaşana kadar benim kumandadan bir ışık açma kapatma işlemi yapmam gerekmeyecek.

Aynen, baya odun gibi giriyor Powerbox konektorleri soket yuvalarina. Ben MT30 lardan da cok memnunum :) Tamam standart disi ama hakikaten kutuk gibi, maliyeti dusuk ve uzun omurlu. Yuzey montaji da oluyor. Sokulur elevatorde kullanilinca klipse ihtiyac olmadan sahada montaja musade ediyor vs...

Nexusmodelde varmış 50'li paket, sipariş veriyorum, önümdeki 5 yılı çıkartır herhalde :D
MT30 da gayet iyi daha önce de yazışmıştık, Xicoy türbinde de hub ile türbin arasındaki bağlantı mt30, gayet sıkı geçen güven veren bir konektör. Sürekli sök tak yapılacak tekli servo bağlantılarında onları kullanmak gayet uygun olacaktır (o da siparişe ekleniyor :D ) :thumbup:

Malzeme nedir ustad ? Link var mi

Buyrunuz link
 
Daha önceki elektronik yerleşimimde pek mutlu olmadığımı belirtmiştim. O sorunu çözmek için ön tarafa gelecek yeni bir tabla tasarlayıp bastım. Bu tepsi üzerinde de yine uniform bir şekilde 17.5mm aralıklı vida delikleri bulunmakta ama ilaveten deliklerin arasına da 14mm çaplı delikler açtım. Bunlar hafifletme deliği gibi görünüyor olabilir ama aslında parçaya ilave bir rijitlik veriyorlar ve daha önemlisi alttaki ön iniş takımı mekanizmasında neler olup bittiğini gözlemleme imkanı sağlıyorlar.

NK71A.jpg


Bu tablayı gövdeye monte edebilmek için de ön iniş takımı "bulkhead"ine tutturulacak bir braket tasarlayıp bastım. Bu meret üzerinde iki tane m4 somun gömülü vaziyette.
NKvuz.jpg


Ve yerine bu şekilde oturtulup yapıştırılacak:
NKV9K.jpg



Ön tarafta ise en burundaki gövde bölmesine üç delik açtım, (mavi parça deliklerin yerini belirlemek için kullanılan bir şablondu). Tablanın ön kısmına yapıştırılan 3 karbon çubuk bu deliklere oturarak tablanın ön tarafını sabitliyor.

NKb2Q.jpg


Çeşitli alternatif yerleşimler denedikten sonra ekranları ve anahtarı bu plakadan ayırıp kanopinin ön parçasına tutturup bu yeni tablada sadece powerbox ve alıcılar olmasına karar verdim. Yerleşim kabaca aşağıdaki gibi olacak. Ama nihai yerleşimde alıcıları tablanın alt tarafına monte etmeyi planlıyorum. Antenler için de küçük parçalar basıp alttan tabladaki vidalara tutturacağım, bu parçalar her bir antenin doğru açıda kalmasını sağlayacak.
NK1q9.jpg


Tabla ve ekranlarla anahtarın olduğu panel yerini alınca böyle birşey çıkıyor karşımıza:
NKKmV.jpg


Bu yeni düzenle arka tarafta epey bir boşluk oluştu. Gerekli olursa bu boşluk da kullanılabilir. Bu halde, burunda 3 tane pil varken bile CG az biraz geride kalıyor, buruna koymam gereken ağırlık anlamsız fazla olursa hava kapanını da öne çekecek alternatif bir tepsi düşünebilirim.
NKOfe.jpg


Sisteme güç verdiğimizde de...
NK8rF.jpg


Şimdi sıra kabloları düzenleyip toparlamaya geldi..
 
  • Beğen
Tepkiler: Türker Akgün
Gerçekten mi ? :eek: Ben üreticisini ingiliz bir firma olarak görmüştüm. :rolleyes:

Yazacak çok şey var da politikaya girecek o yüzden ? Sonuçta saçmalıklar uğruna kaybedilen değerlere bir damlalık ilave..

Ön panel çok güzel olmuş. :heartxf:

Skeyl değil ama olsun zaten çift motorlu bir uçağın modelini tek motorlu olarak yapıyorum, skeyllik olayını baştan kaybettik, bari güzel görünsün :coolxf:
 
MT30 da gayet iyi daha önce de yazışmıştık, Xicoy türbinde de hub ile türbin arasındaki bağlantı mt30, gayet sıkı geçen güven veren bir konektör. Sürekli sök tak yapılacak tekli servo bağlantılarında onları kullanmak gayet uygun olacaktır (o da siparişe ekleniyor :D ) :thumbup:

Buyrunuz link
Ustad, Xicoydeki sanirim MR30, o da guzel baglanti ama yatay oldugu icin kisa eksende oynamalara karsi hassasiyet olabilir diye dusunuyorum uzun vadede. Ben MT30 tercih ediyorum, ucgen formda olunca, yonden bagimsiz, tum eksenlerde benzer bir tokluk oluyor sokette...

NKEUY.png
 
Ustad, Xicoydeki sanirim MR30, o da guzel baglanti ama yatay oldugu icin kisa eksende oynamalara karsi hassasiyet olabilir diye dusunuyorum uzun vadede. Ben MT30 tercih ediyorum, ucgen formda olunca, yonden bagimsiz, tum eksenlerde benzer bir tokluk oluyor sokette...

Hay benim kafama :lollol::lollol::lollol: MT30 derken benim aklımda hep MR30 vardı iyi mi :lol::lol::lol: teşekkürler uyandırdığın için :thumbup:

Açıkçası konektör çok iyi oturuyor yuvasına, kablodan tutup köpeğin ağzından terlik almaya çalışır gibi aşağı yukarı sağa sola sallamadığın sürece bir boşluk temassızlık vs oluşmasını beklemiyorum. Ama belki de bu yüzden xicoy konektörün yönünü böyle çevirdi, ilk modellerde konektör türbinin merkez hattına göre radyal doğrultudaydı. özellikle dar alanlara monte ederken kablonun epey çekiştirilmesi ve dediğin gibi kısa eksende yük bindirilmesi anlamına geliyor bu da.
 
Yazacak çok şey var da politikaya girecek o yüzden ? Sonuçta saçmalıklar uğruna kaybedilen değerlere bir damlalık ilave..
Melih bey degilmiydi ? Ilk gittigi donemde beyanla vergi odemeden, islerin ne kadar prosedursuz isledigine kadar baya bir seye sasirdigini yazar dururdu... Basarili olmasini can yurekten isterim.

Yapacak birsey yok, su anki atmosferde farkli birsey beklemek pek mumkun degil...
 
Estagfurullah ustad, forum bunun icin var :saygilar:

:saygilar:

Melih bey degilmiydi ?

Ta kendisi!

Basarili olmasini can yurekten isterim.

Niye olmasın ki, kafası zehir gibi, aynı zamanda çalışkan, üretken, ve bu tür niteliklere değer verilen bir yerde ;)

Yapacak birsey yok, su anki atmosferde farkli birsey beklemek pek mumkun degil...

Çok acı ve çok doğru.. :saygilar: